• Fanny06

Vigselsring til Schalins Ocean 233-7

Hei alla kunniga tjeier!
    Har en Schalins 233-7 som forlovningsring.
    Ringen är 7mm bred, 2.8mm tjock och vikt är 18g.
    Rätt så rejäl ring! Âlskar den!

7 mm svagt kupad ring med kupad insida
    Har nogon förslag til passande vigselsring?

Min sambo använder inte sin ring i sitt jobb så jag brukar testa hans ring brevid min och tycker 2 såhär breda ringar är maffigt men undrar på om man blir van med såhär "mycket" ring på fingeret?
    Blir rätt så tungt och bredt!

Nogon med ide til passande vigselsring - måst vara lite tjock for at matcha
    forlovningsringen.

• Svar på tråden Vigselsring til Schalins Ocean 233-7
  • cityalven

det var en rejäl ring!

är du nöjd 1

• cityalven

så går det när datorn inte vill... suck ^^'

det jag skulle skriva var:

är du nöjd med schalin så tycker jag att du kan fortsätta inom märket
    hade jag vetat mer om dig som person så hade det varit enklare att hitta en ring som passar
    men vad sägs som tex schalins stjärnfall libra som är 5mm hög och som har lite diamanter. Även mountain saint Helen med massa små diamanter skulle passa i höjd. Corona är 6mm hög...

det finns väldigt många ute i ringdjungeln...

hoppas att du hittar din :)

• Fanny06

Hej Cityalven.

Tackar för tipsen! Ska kolla ringarna på schalins hemsida.

âr jättenöjd med forlovningsringen.
    Vätkade jättebred och tjock och tung i början men vänjer mig så småning om.

Tänker och på en ring til av samma typ som vigselsring men 14mm ring värkar vara mycket?
    Kollar därför andra alternativer

• cityalven

de alternativen var för att jag fått för mig att du ville ha i samma format som din förlovningsring. kan du tänka dig en smalare så är en av mina favoriter t.c.o.l s signo exklusive B068

www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=47&id=393&sida=T.C.O.L%20Signo%20Exklusive%20|%20Signo%20Exklusive%20B068

eller en eternityring som denna:

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0334847&step=3&&productType=1&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=48&attributeType_2=&attributeType_1=437&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

eller en sån som jag vill ha sen:

www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0341057&attributeType_4=&attributeType_2=&attributeType_1=437&productType=1&priceRange=&&step=7&articleNo=&articlesPerStep=48&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

ännu fler alternativ xD

Svar på tråden Vigselsring til Schalins Ocean 233-7