• CJIGBG

Tips på ett sätt "istället" för att önska sig pengar

Hej,

Då jag läst runt en del på BT och insett att det vissa verkar tycka det är kan vara lite problematiskt att önska sig pengar i bröllopspresent, eller pengar till bröllopsresa tänkte jag bara passa på att tipsa om ett sätt som en kompis till mig gjorde det på, som vi uppskattade och som vi nog tar efter.

De önskade sig egentligen inget annat än att vi kom på bröllopet men OM vi ville ge något hade de mailat ut en lista på olika saker att göra på bröllopsresan.
    Så man kunde "boka" detta och flytta pengar till tärnan.
    På listan fanns allt från "en kaffe på flygplanet - 50 kr" till "lyxig middag på restaruang NN - 2000 kr" 

Sedan kunde man maila vad man ville ge till dem och nu när vi fick ett tack-kort av dem hade tärnan till och med skött det hela så noga att vi fick ett "tack för den underbara middagen på stranden XXX" 

Jag tyckte att detta var väldigt trevligt sätt att ge något specifikt och samtidigt ändå "sponsra" dem på sin härliga bröllopsresa så jag ville bara tipsa om det!

Ha det bra alla!

• Svar på tråden Tips på ett sätt "istället" för att önska sig pengar
  • Stephanie

fantastisk idé! tack för tips!

• Ansku

Hej!
    Precis så har vi gjort. det finns en presentlista med olika saker de kan "köpa" till oss på vår bröllopsresa i höst. allt från en flaska champagne på flygplatsen, trevliga utfärder på plats, hyrbil, hotellrum, del av bröllopsresan som jag delade upp i stopp för att det skulle bli humana priser som Stockholm- Skavsta, Skavsta- Göteborg, Göteborg- London, London- Paris och så kollade jag på kartan och hittade på delresor hela vägen till Mauritius.  alla gäster som fått listan av toastmastern tycker iden är toppen och man kan ju då faktiskt göra snygga presentkort , låt säga att någon köper en korg öl till oss på plats eller 5 flaskor vin så kan man ju pynta och hitta på i oändlighet som present. Jag är glad att vi gjorde så.

• fru2011kanske
    Tack för superbra tips!
Svar på tråden Tips på ett sätt "istället" för att önska sig pengar