• GeneralElectric

Utformning av vigselprogram - hur få text att flöda?

Jag börjar bli så stressad att jag inte hinner kolla upp detta själv... Finns något sätt att få texten att flöda korrekt i ett simpelt program som Apple Works/Pages, så att den blir korrekt för utskrifter till trycksaker på 8–12 sidor, det vill säga så att alla sidor hamnar rätt och flödar korrekt? Jag har alltså inget formgivningsprogram som InDesign, utan ett ordbehandlingsprogram med formgivningsmöjligheter.

• Svar på tråden Utformning av vigselprogram - hur få text att flöda?
  • Freakie
    GeneralElectric skrev 2011-06-08 16:36:12 följande:
    Jag börjar bli så stressad att jag inte hinner kolla upp detta själv... Finns något sätt att få texten att flöda korrekt i ett simpelt program som Apple Works/Pages, så att den blir korrekt för utskrifter till trycksaker på 8–12 sidor, det vill säga så att alla sidor hamnar rätt och flödar korrekt? Jag har alltså inget formgivningsprogram som InDesign, utan ett ordbehandlingsprogram med formgivningsmöjligheter.
    Om du har Word så finns det mallar att ladda ner här:

http://www.kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall
  • GeneralElectric

Vilket toppentips, det ska jag genast kolla in! (Jag gillar egentligen inte Word, men använder det till nöds.)

• Mace

Jag brukar fuska genom att skriva ut allt, klippa ut varje sida för sig (ofta är de väl A5-format) och sen limma/tejpa/häfta upp det i rätt ordning på vanliga papper. Då ser jag lättare hur de skall skrivas ut i skrivaren sen... 

Oldschool.  

• GeneralElectric

Hm, jag ser inte riktigt vitsen med de mallarna. Verkar bara vara en mall med sidnumren utsatta? Jag söker alltså ett sätt att få texten att flöda så att allt kommer i rätt ordning automatiskt. Men det kanske är enklare att ha en textfil och så klippa in sida för sida i den ordning det ska vara för att skrivas ut rätt.

• bruden
    GeneralElectric skrev 2011-06-08 19:05:14 följande:
    Hm, jag ser inte riktigt vitsen med de mallarna. Verkar bara vara en mall med sidnumren utsatta? 
    Smart sätt så man vet vilken sida som är vilken när man ska skriva ut
Svar på tråden Utformning av vigselprogram - hur få text att flöda?