• tobbicar

snittar recept?

Är det någon som har ett bra tips på snittar som man kan göra dagen innan?  vi ska ha snittar och champanje när alla kommer tänkte vi. men vi hinner inte fixa med det på morgonen.

• Svar på tråden snittar recept?
  • tobbicar

Har du något till snuttarna el äter ni dom som dom är?

• ClaraH
    tobbicar skrev 2011-06-09 18:49:42 följande:
    Har du något till snuttarna el äter ni dom som dom är?
    Nej, vi har de som de är, men du kan ju provbaka och se om en röra passar till, men för oss passar de bättre naturella. Jag kör på fruktspett också. Men vi vill inte ha för mäktig mingelmat, det ska bara vara något till bubblet. Sen blir det mycket mat.
  • tobbicar

jag provbakade, dom är goda väldigt speciell smak, men vi tar dom som dom är och har lite annat också.

• tobbicar

grejen är ju att vi måste göra dom dagen innan och om man använder tunnbrödsrulle el crostini "som va tanken från början"  så blir dom väl blöta el kladdiga under natten om man lägger på röran.

• Chicita
    tobbicar skrev 2011-06-12 11:57:30 följande:
    grejen är ju att vi måste göra dom dagen innan och om man använder tunnbrödsrulle el crostini "som va tanken från början"  så blir dom väl blöta el kladdiga under natten om man lägger på röran.
    Det kan vara trevligt med brickor / skålar med olika sorters kex / crostini mm och sen skålar med olika röror. Se bara till att ha flera av varje sort (både bröd och röra) och ställ fram på småbord.
    Då får gästerna mer valmöjlighet och du får ett lättare jobb + att det säkert blir kvar till senare om nån blir småhungrig
  • tobbicar

men ser de inte lite oproffsigt ut att folk måste snickra ihop sin egen snitt, plus massa köer? gud va ja gnäller :(
    vill bara att allt ska bli perfekt. men de e en bra tanke alf. tack för tipsen :)

• Chicita
    tobbicar skrev 2011-06-12 12:23:47 följande:
    men ser de inte lite oproffsigt ut att folk måste snickra ihop sin egen snitt, plus massa köer? gud va ja gnäller :(
    vill bara att allt ska bli perfekt. men de e en bra tanke alf. tack för tipsen :)
    Det beror på hur du lägger upp det.
    Köer kan det bli till fat med färdiga snittar också.
    Ju mer "stationer" du sprider ut det på - destå enklare. och då menar jag inte bröd på ett bord - pålägg på ett annat Flört

Vi har gjort så på hotellet ibland till fikat. Ställt fram bröd och pålägg och det är alltid mer uppskattat när dom får välja själva än när det är färdigt.

Gärna små skyltar som talar om vad det är för innehåll i skålarna också och om det är glutenfritt / mjölkfritt / innehåller nötter osv...
    Snittar behöver man ju inte BRE heller, det är bara att ta en klick röra och kleta på och sen bita Glad
  • tobbicar

ja det har du rätt i :) ja ska pratat med mina systrar som ska hjälpa mig med detta :)

Svar på tråden snittar recept?