• mikita

Catering Kalmar/Öland

Vill bara varmt rekomendera Kallskänken i Kalmar. Vi hade en kall buffé. Mycket god mat, väl tilltaget så alla kunde ta om flera gånger, fint upplagt  och jättebra service. De var lyhörda för våra önskemål, ingenting var omöjligt! Vi kombinerade rätter från deras olika "färdiga" buffémenyer. Vi hyrde även porslin från dem. Allt till ett MYCEKT bra pris :)

• Svar på tråden Catering Kalmar/Öland
  • LindaochJohn

Låter intressant, får jag fråga vad det mycket bra priset låg på per person?

• mikita

Vi fick ge 150 kr/pers inklusive porslin.
    Då var det kall buffé med några olika sorters sallad (pasta, grön, potatis), en sorts paj, lax, kyckling och karré. Några röror. Smör, bröd, ost, kex, frukt. Sen tillkom utkörning, men det beror ju på var man har festen, vi var på Öland. Enkelt porslin: vita tallrikar, knivar, gafflar, kaffeskedar. Små vinglas och vattenglas, kaffekoppar.

• LindaochJohn

Låter ju som ett mycket bra pris. Tack för tipset! =)

• mikita

Varsågod och lycka till! 

• Rödvit brutta
    mikita skrev 2011-06-10 19:03:31 följande:
    Vill bara varmt rekomendera Kallskänken i Kalmar. Vi hade en kall buffé. Mycket god mat, väl tilltaget så alla kunde ta om flera gånger, fint upplagt  och jättebra service. De var lyhörda för våra önskemål, ingenting var omöjligt! Vi kombinerade rätter från deras olika "färdiga" buffémenyer. Vi hyrde även porslin från dem. Allt till ett MYCEKT bra pris :)
    Hej hej! Ny här på sidan....
    Vi ska använda Matosånt på Öland. Han som äger företaget är personalchef på Guldfågelns restaurang. Vi ska också ha en buffe fast med varmt. Kycklingfile, ugnsbakad lax, rostbiff, potatisgratäng, 3 olika såser, sallad, ost & kex samt bröd. 150:-/pers inkl. full servis. (bestick, alla glas, tallrikar och kaffekoppar) De tar allt tillbaka och diskar också. :)
    Tips på bröllopstårta någon i Kalmar?
  • magiska16juli

Hejsan...jag ska oxå ha matåsånt från guldfåglen på öland ...bufffen :)...himmla så smidigt...å billigt!!vad gäller tårta så ska jag inte ha vanlig bröllopstårta utan jag har lejt svärmor att baka sin absolut godaste budapestrulle med färska jorgdubbar i ..istället för mandariner...så slipper jag stå med det å så kostar det ju inget ;)... å hon hjälper gärna till med glädje, en ricktig husmora !!!....Lägger nog lite mer krut på godisbordet istället ;)....Kanske ska tillägga att jag jobbar som bagare/konditor så ja...tårta är kul att göra..inte äta...å inte mina egna...äter gärna andras hembakta :D...

• mikita

Vi tog tårtan från Nya Conditoriet i Borgholm. Jättegod! Ca 45kr/bit har jag för mig. Vi fick välja grundtårta från en lista och bestämma dekorationerna själva med hjälp av foton på andra tårtor. Men inga problem när vi ville ändra lite här o där med fyllningar och marsipan :) De har egna caketoppers som ingår (lån), men vi  hade en egen.

Bra pris från matosånt också, bufférna verkar ju ganska lika i innehåll. VI fick också lämna porslinet odiskat, så skönt!

• LindaochJohn

Låter ju helt toppen med MAtosånt, bra mat o billigt!
    Vi har en tanke att vi ska laga maten själva (eller svärmor ) men det kanske kan vara värt pengarna?

Mina kompisar tog sin tårta från ICA o jag måste säga att den var jätte god och fin.
    Har hört att Citygross också har bra priser o goda tårtor.
    Har inte funderat så mycket på det där med tårta så vi får väl se..

Däremot så skulle vi vilja ha en som står o grillar på plats till buffen... Undrar om Matosånt skulle ställa upp på det?

• rjdl
    Ni som ska gifta er catera inte från Pensionat Hornsjön på norra Öland. Vi beställde buffe därifrån och fick inte alla rätter vi hade beställt, de rätter vi fick fick vi inte som vi hade beställt och allt med väldigt låg standard. Otrevlig personal som inte har någon bra kommunikation med varandra.

Svar på tråden Catering Kalmar/Öland