• HannaMae

Matchande slipsar till hur många?

Min man ska ha en kravatt och väst i ljusblått med mönster av blad/lövslingor.

Tycker ni att det ser konstigt ut om våra tre bröder, min svärfar och eventuellt vår manliga värd har likadana slipsar som är enfärgade blå men i samma nyans som min mans kravatt?

• Svar på tråden Matchande slipsar till hur många?
  • BlackWIngedAngel

Korta svaret: Ja.

Mer utförlig förklaring: Män har inte så väldigt stora variationer i sin klädsel redan innan. Att så många män dessutom skulle ha exakt likadana slipsar känns väääääldigt tråkigt. Visst kan de ha blåa allihop, men de behöver ju inte vara enfärgade eller precis likadana för det. 

• Niini

MIn sambo hade en precis likadan kravatt fast i rosa. Mina bröder som var "marskalkar" hade likadana slipsar i cerise. Vi hade rosa som färgtema så vi körde helt enkelt på olika nyanser bara :) Tycker det räcker om den/dom som är marskalk/ar (hör till bröllopsföljet) har samma färg som din sambo.

• Moster Stina

Min man hade en precis likadan väst i silvergråt, grå kostym och rosa kravatt o näsduk.

Brudföljet som bestod av vitklädda ungdommar hade rosa band i midjan, eller vinröda slipsar. Det blev väldigt fint ihop.

Men jag vill rekommendera dig att kanske välja en mörkare blå på de andra. Eller olika nyanser av blått. Det skulle jag tycka vore fint i alla fall. Exakt samma nyans som din man...ja det kan kännas lite som en musikkår liksom...

Men västen är skitsnygg live! Kan jag verkligen rekommendera! Från mytuxido.

• ClaraH

Vi gör så att alla våra söner, 5 st mellan 19 och 32, ska ha lila slips. De är inte med i brudföljet, bara dotterna, men lite kul att man ser att det är våra barn. De kommer att ha corsage också. Men jag skulle nog inte sätta på min far en matchande slips. 

• MochN

jag var på ett bröllop där färgtemat gick i rött och silver ocg där brudgumen hade en likadan väst och kravatt som du vissar på bilden i silver och hans bestman hade liknade fast i rött!
    bruden hade silver ditaljer i sin klänning och hennes träna hade en röd klänning.

• HannaMae

Bra att höra lite respons, innan jag beställer! Vill ju inte ha en musikkår som sagt, men ändå att man ser vilka som är de "viktigaste" personerna. Jag får fundera vidare.

Kul att fler har haft den här västen och att den gör sig bra på riktigt med! Vår son ska ha en likdan som sin far och dotter ska få ett liv i detta tyg på sin klänning. Jag är svag för matchning! he he

• Pinkgrape

Min blivande kommer ha denna väst och kravatt

Hans fyra marskalker kommer ha matchande rosa slipsar.

Men de ingår ju i brudföljet. Ingen annan kommer, så vitt vi vet, ha matchande annars.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Niini
    HannaMae skrev 2011-06-12 22:41:23 följande:
    Bra att höra lite respons, innan jag beställer! Vill ju inte ha en musikkår som sagt, men ändå att man ser vilka som är de "viktigaste" personerna. Jag får fundera vidare.

Kul att fler har haft den här västen och att den gör sig bra på riktigt med! Vår son ska ha en likdan som sin far och dotter ska få ett liv i detta tyg på sin klänning. Jag är svag för matchning! he he
    Skulle väl skaffa corsage i såfall istället åt de viktiga :)
  • HannaMae
    Niini skrev 2011-06-13 15:02:49 följande:
    Skulle väl skaffa corsage i såfall istället åt de viktiga :)
    Det är jag för snål för
  • Zelmah

är inte corsage billigare än slipsar? En slips kostar väl runt 300 kr? Ett corsage mellan 80-200? eller är jag ute och cyklar...?

• Pinkgrape
    Zelmah skrev 2011-06-13 23:24:20 följande:
    är inte corsage billigare än slipsar? En slips kostar väl runt 300 kr? Ett corsage mellan 80-200? eller är jag ute och cyklar...?
    Vi betalade ca 30kr/slips ;P
  • marimekko86

Min blivande man ska ha grå kravatt. hans två marsalkar kommer ha slips i sammas gråa färg. Mina tärnor kommer ha gråa klänningar, sedan tar matchandet slut

• Zelmah
    Pinkgrape skrev 2011-06-13 23:26:02 följande:
    Vi betalade ca 30kr/slips ;P
    oj! men gud vad billigt!  Låter helt surrealistiskt hehe... Jag har bara sett slipsar från typ 299 och uppåt. Förutom typ HM där de har ibland för 99 och 199. Misstänker att man köper från Kina eller nåt då för att få det så billigt?
    själv måste jag hitta flugor snar till våra marsalker... lättare sagt än gjort..

Men är slipsarna så billiga förstår jag ju att man kan säga att man är "för snål för corsage"...
  • Pinkgrape
    Zelmah skrev 2011-06-13 23:34:55 följande:
    oj! men gud vad billigt!  Låter helt surrealistiskt hehe... Jag har bara sett slipsar från typ 299 och uppåt. Förutom typ HM där de har ibland för 99 och 199. Misstänker att man köper från Kina eller nåt då för att få det så billigt?
    själv måste jag hitta flugor snar till våra marsalker... lättare sagt än gjort..

Men är slipsarna så billiga förstår jag ju att man kan säga att man är "för snål för corsage"...
    Ja, det var ju helt sinnes billigt faktiskt. Har aldrig varit med om att slipsar varit så billiga, inte ens på tex myrorna. De är dock inte från Kina faktiskt, utan vi beställde härifrån www.mytuxedo.co.uk/ där har de billiga slipsar, flugor, kostymer, västar, kravatter osv. och vi hade tur att de hade rea på just rosa slipsar som vi var ute efter :)

Jättebra sida förövrigt. Otroligt fina slipsar faktiskt. Vi beställde även en väst och kravatt till min blivande, även det riktigt snyggt :) Betalade inte ens 500kr för en väst, kravatt och fyra slipsar inklusive frakt. Det tog lite drygt en vecka att få hem det och eftersom det är inom EU, så är det ju ingen tull eller moms på det :)
  • ClaraH

Jag var inne och beställde 5 slipsar i en herrbutik i Linköping. Man var tvungen att beställa, de tog bara hem två av varje slips. De kostade 325:-, men det är en färg jag ändå tror att de kan använda sen.

Svar på tråden Matchande slipsar till hur många?