• ErikZz

Blommor på vår hund

Hej!

Vi ska snart förlova oss och jag undrar om ni tycker att det skulle vara en rolig gest att låta hunden fira också?
    Mamma hittade fina halsband på en sida som jag tyckte såg bra ut!

Inte mitt område, kanske några tjejer kan svara?

Jag är intresserad av den med fåglar på eftersom min flickvän inte gillar guld.

/Erik 

länk till hundhalsbanden: http://www.picazoo.se/pa-promenaden/halsband-selar-och-koppel/111 

• Svar på tråden Blommor på vår hund
  • Dejli

Det beror väl helt och hållet på vilken relation man har till sin hund. Om du tror att hon skulle uppskatta det, så kör på. Hunden lider knappast av det.

Själv har jag en ganska "realistisk" syn på djur (även om de är en stor del av mitt liv, och jag gosar och duttiduttar med dem), och tycker att djur är djur, och dem ska man inte förmänskliga på det sättet. Däremot kan det ju vara ett fint sätt att sätta lite stämning på tillfället, och då är det ju en annan sak. För jag tror inte hunden kommer "fira" direkt...

• bruden i skogen

Jag gjorde halsband med blommor på till några hundar som var med på ett bröllop. Det belv mycket uppskattat.

• ErikZz

Okej! Dejli jag förstår vad du menar! Jag tänkte väl mer på ett vanligt halsband och koppel med motiv på! = )
    Den med duvorna som jag sa. Jag ska nog köpa det. Det är lite oväntat att ge en sådan present!!!!

Bruden i skogen, vad tyckte hundarna om det?
    Jag kan tänka mig om människorna blir glada mot hunden, blir hunden glad.

Synd att fler inte svarade. hade varit kul med svar.

Tack!

/Erik 

• Darling Daisy

Det är väl en jättesöt idé! Halsbandet med duvor på är ju ett helt vanligt halsband, fast med text och bilder som skvallrar om en speciell dag.
    Jag skulle definitivt kunna köpa några av dessa halsband, de är ju ändå "hundvänliga" liksom. Det finns ju mycket värre utstyrslar att köpa till hundar (konstiga kläder, skor o gummistövlar som ska vara söta, halsband med äkta ädelstenar osv), men det här är ju inget konstigt!

• Mirjami

Hmmm, tyvärr fanns inte halsband för min hund på den sidan. Hon är en mastiff med rejält grov nacke nämligen. Men vi har ett rosa halsband med bling-bling på till henne jag köpt på MyOne i Borås. Sååå sött! Och så länge ni inte "spökar ut" er hund så hon uppenbarligen skäms så är det ju ok. Mina barn har jag fått sagt till flera gånger då de klär ut vår stackars vovve med prinsesskronor, klänning och halsband. DÅ skäms hon och de syns. De får inte göra så för det är synd om henne då. Men så länge ni ser på er hund att den är lika glad för "pyntet" som utan så kan ju ingen säga något om det, eller hur?

Svar på tråden Blommor på vår hund