• Annooo

Vad kostar en bröllosfrisyr? Har bild..

Jaa. Undrar ju då vad en bröllopsfrisyr ungefär kommer att kosta?
    Lite att kunna beräkna, ett hum om hur mycket man ska spara ihop.

Här är lite inspirations bilder =)
    tack på förhand.. / Anno

• Svar på tråden Vad kostar en bröllosfrisyr? Har bild..
  • Annooo

Tusan!
    Ååh, inlägget las in innan jag hann ladda upp alla bilder. Provar igen! :)

• S2011

det beror på.

*vilken stad (större/mindre)?
    *utbildad frisör eller trainee?
    *eventuellt paket (brukar finnas mer och mindre avancerade paketlösningar i olika prisklasser)?
    *ingår konsultation eller ej?
    *tänker du ha slöja/tiara/övriga accessoarer?
    *vad är det för typ av frisyr (dvs är den tekniskt svår att göra/tar tid eller är den enkel)?

osv osv.

för egen del kan jag säga att min frisyr kostar 1750 kr.
    då görs den av utbildad frisör på salong, konsultation ingår, frisyren är tekniskt ganska svår och jag kommer ha såväl slöja som tiara. ingår också skumpa och snacks och vi har frisersalongen för oss själva (jag och tärnan) under hela förmiddagen. 

• Pinkgrape

Som jag förstått det kan det varieria väldigt mycket mellan olika ställen, så det bästa du skulle kunna göra är väl att gå runt och visa bild på frisyren du vill ha och fråga hur mycket det skulle kosta. Sedan väljer du helt enkelt det stället som du tycker verkar bäst och kanske billigast :)

Jag vet personligen brudar som bokat en vanlig klippning och fått en festfrisyr gjord för ca 500kr, utan att nämna bröllop alls då och även de som betalat flera tusen för sin frisyr. En, ja, vän till en bekant bokade en hel frisörsalong en hel dag nästan (från 10.00 - 15.00 om jag minns rätt) och fick sin och sina tärnors frisyrer, smink och manikyr gjord + hjälp med påklädning. De fick dessutom champange och lunch serverat i salongen. Jag vet ingen exakt summa, men hon ska tydligen ha spenderat MYCKET pengar på det.

Men det menar jag att man ofta kan få det väldigt billigt eller väldigt dyrt, beroende på...

Själv kommer jag inte lägga en krona på sådant, då min syster ska göra min frisyr :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Vad kostar en bröllosfrisyr? Har bild..