• peff

Välja mat utan provsmakning?

Hej, vi ska gifta oss om några månader på Hällsnäs i Mölnlycke och har börjat se på menyförslag som vi har fått.

Jag tycker att det är jätte svårt att välja mat utan att man har sett och smakat den men vi fick besked att detta tyvärr inte är möjligt.

Brukar det vara så? Alla personer som jag känner har provsmakat sina bröllopsmenyer innan... Det var för sig inte i storstad heller...

• Svar på tråden Välja mat utan provsmakning?
  • Freakie
    peff skrev 2011-06-12 22:12:52 följande:

Hej, vi ska gifta oss om några månader på Hällsnäs i Mölnlycke och har börjat se på menyförslag som vi har fått.

Jag tycker att det är jätte svårt att välja mat utan att man har sett och smakat den men vi fick besked att detta tyvärr inte är möjligt.

Brukar det vara så? Alla personer som jag känner har provsmakat sina bröllopsmenyer innan... Det var för sig inte i storstad heller...

På vårt ställe fanns det inte heller något möjlighet för provsmakning. Så det var lite klurigare att välja menyn, men man får hålla sig till de klassiska smakerna och hoppas på att kocken vet vad han gör
  • MrsT2011

På ett ställe med så gott renommé som Hällsnäs tror jag inte att det är några som helst problem att välja det som ser gott ut när man läser menyn. Vi gifte oss på villa belparc den 4 juni och jag knorrade en del på förhand till sambon om att vi inte fick provsmaka. Hans kommentar var "det får man ju aldrig göra annars när man går på restaurang så varför skulle man få det nu?" Flört

Belparc har också gott rykte och är supertrevliga, så vi körde på och det smakade gudomligt, alla tre rätterna var kanon! Tårtan hade vi provsmakat genom att köpa de två olika cafébitar som såg godast ut i deras bistro.

Mitt tips är alltså att köra på och luta er tillbaka, det är fantastiskt bekvämt att ordna bröllop på ställen som Belparc och Hällsnäs.

• peff

Tack snälla för hjälpen

Man gör ju detta första gången och kan oroa sig över allt möjligt. Men det slutar jag med då helt enkelt nu

Svar på tråden Välja mat utan provsmakning?