TiKei mineral smink?!?
Är det någon som provat TiKei mineral smink? Skulle vilja veta om man kan använda det då man har väldigt känslig & irriterad hud? (Får lätt finnar av hudvårdsprodukter) Tacksam för svar från er som vet
Är det någon som provat TiKei mineral smink? Skulle vilja veta om man kan använda det då man har väldigt känslig & irriterad hud? (Får lätt finnar av hudvårdsprodukter) Tacksam för svar från er som vet
Hej!
Jag lider av rosacea, en stressutlöst inflammatorisk sjukdom i ansiktet. Ett rent helvete! Jag använder Tikeis mineralsmink, men måste vara noga med att avlasta huden och fukta upp den. Ett tips är att använda ren aloe vera som fuktgivare eftersom mineralsmink, åtminstone på mig, är uttorkande. Är jag noga med att fukta huden fungerar det dock fint. Från Tikei kan du beställa prover för 10 kronor styck, en provburk räcker till ett par - tre omgångar då det är väldigt drygt.
Tack för ditt snabba svar Ja jag tänkte beställa prover först, så att jag dessutom hittar rätt nyans till min hy. Får hoppas att det fungerar. Har provat Id smink tidigare, men då började min hud flagna Va bra att du nämde det där med att tillföra fukt innan, kan tänka mig att et hjälper om man har lätt att bli torr!
Jag han använt mig av deras ögonskuggar och rouge en del och varit väldigt nöjd. Jag beställde ett sort provpaket av ögonskuggor, oundations, rouge och massvis med annat, tyvärr var min foundationfärg lite för mörk så jag ska prova den utförligare i sommar. Men övrigt smink har jag varit väldigt nöjd med.
Jag har tidigare provat I.D/ Bare escentuals med förvisso fint resultat, men att det börjar klia och stickas i huden efter ett tag. Något som jag inte upplevt med Tikeis smink än så länge.
Värt att beställa hem lite prover och se hur det funkar skulle jag säga. Jag är väldigt positiv till märket.
Tack för ditt snabba svar Ja jag tänkte beställa prover först, så att jag dessutom hittar rätt nyans till min hy. Får hoppas att det fungerar. Har provat Id smink tidigare, men då började min hud flagna Va bra att du nämde det där med att tillföra fukt innan, kan tänka mig att et hjälper om man har lätt att bli torr!
Jag har själv jätte problem med att ha något smink alls i ansiktet och har varit utan i flera år eftersom att jag reagerar så starkt på det. Läste om mineralsmink och beställde hem prover från TiKei och en så länge så har jag inte reagerat när jag haft det på mig i några timmar i stöten.
Fick hem produkterna 2 dagar efter att jag beställt och fick även med några extra prover vilket var väldigt roligt :)
Så kan inte vara mer än nöjd, ska helt klart beställa mer från dem när proverna börjar ta slut
Jag får lätt eksem och annat hudelände, men har inte haft några problem alls med Tikeis produkter - huden verkar andas bra genom sminket. Dessutom har de jättebra nyanser och väldigt snabba leveranser.
Aaa va kul Hoppas att jga får det snabbt nu, är jätte nyfiken på att prova!!! Ska bli kul att se om det fungerar även för mig Tack för alla svar, kul att höra att ni har blivit nöjda med deras produkter!