• Pinkgrape

Hjälp med frisyr, snälla? :D

Min klänning ser, förhoppningsvis, ut liknande denna

Jag har tänkt använda en sån här slöja

Och mitt hår är ungefär såhär långt, ett par centimeter längre bara, och i samma färg

Vad i hela friden ska jag ha för frisyr då?!

Alla tips mottages extremt tacksamt!!!!
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Hjälp med frisyr, snälla? :D
  • Nikkita

Jag tror att de här skulle passa bra både till klänningen & till slöjan! Bode gå att göra med längde på ditt hår oxå Glad Hoppas att det hjälper & ger dig lite insiration!

Lägg gärna ut bild när du bestämmt dig Skrattande Alltid kul att se vad det blir i slutändan!

• Nikkita

Ja med flätan blir denna frisyr super fin och slöjan lär sitta jätte bra över knuten Skrattande Enkel men väldigt romantisk!

• Pinkgrape
    Rebekka 2012 skrev 2011-06-13 14:28:37 följande:
    Ja med flätan blir denna frisyr super fin och slöjan lär sitta jätte bra över knuten Skrattande Enkel men väldigt romantisk!
    Ja, jag håller med :) Visade bilden för min syster och hon tyckte också den var jättefin :)
  • Semlorna
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 12:46:37 följande:
    Okej, ingen annan som har förslag antar jag :P
    Jag hade något liknande den du fått tipsat om innan: http://mariaslife.webblogg.se/images/2008/midsommmarhar_666241a_11325577.jpg

Fast med lite andra blommor och mer svinryggsformad. Det enklaste är ju om du bildgooglar lite på saker du tycker är snyggt (som tex frisyr, fläta, blommor osv).
  • Pinkgrape
    Semlorna skrev 2011-06-14 12:51:10 följande:
    Jag hade något liknande den du fått tipsat om innan: mariaslife.webblogg.se/images/2008/midsommmar...

Fast med lite andra blommor och mer svinryggsformad. Det enklaste är ju om du bildgooglar lite på saker du tycker är snyggt (som tex frisyr, fläta, blommor osv).
    Jättefint :)

Jo, jag har googlat i timmar och åter timmar...
  • Blivande fru Swärdh

Albas frisyr var jättefin! Har du funderat på utsläppt annars?

• Pinkgrape
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-06-26 13:35:32 följande:
    Albas frisyr var jättefin! Har du funderat på utsläppt annars?
    Ja, den är fin, men jag passade inte så jättebra i den :/ Har funderat på utsläppt, men jag vet inte.... på något sätt bör man väl sätta upp det lite så slöjan sitter bra?
  • lepaus
    Pinkgrape skrev 2011-06-26 14:37:55 följande:
    Ja, den är fin, men jag passade inte så jättebra i den :/ Har funderat på utsläppt, men jag vet inte.... på något sätt bör man väl sätta upp det lite så slöjan sitter bra?
    Jag har googlat efter bilder på utsläppt hår och slöja då jag också är sugen på att ha det, trodde jag hade sparat en del hel bilder, men nu hittar jag bara några, bland annat denna http://s3.amazonaws.com/wedding_prod/photos/long_hair_013_10_m.jpg. Vet inte om du kan tänka dig något sånt? Personligen skulle jag nog skippa blomman dock.
  • Pinkgrape
    lepaus skrev 2011-06-26 14:58:40 följande:
    Jag har googlat efter bilder på utsläppt hår och slöja då jag också är sugen på att ha det, trodde jag hade sparat en del hel bilder, men nu hittar jag bara några, bland annat denna s3.amazonaws.com/wedding_prod/photos/long_hai.... Vet inte om du kan tänka dig något sånt? Personligen skulle jag nog skippa blomman dock.
    Jag har också hittat liknande frisyer på sådär halvt utsläppt hår. Jag har ju dock inte så långt och så mycket hår och jag orkar inte hålla med löshår och greja :/
Svar på tråden Hjälp med frisyr, snälla? :D