• Met

Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?

När vi gift oss och jag har två ringar vill jag gärna ha en kombination med en 5mm bred slät förlovningsring och en 3mm vigselring med en 0.09ct diamant. (se bild) Men tills dess att vi är gifta så ser ju en slöt 5mm förlovningsring lite "tråkig" ut ensam. Hur tänker ni kring det? Fler som "bara" har släta förlovningsringar? Eller hur kan man piffa upp den lite utan att den blir för mycket och inte passar till vigselringen? Jag vill ha det vädlgit stilrent i slutändan liksom

http://www.titanringar.com/sidor/x_bb_straight_o_princess.htm

• Svar på tråden Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?
  • Syrinx
    Met skrev 2011-06-13 21:32:43 följande:
    Ja ni har nog rätt

Vad har ni för bredd på era slätar förlovningsringar resp vigselringar? Jag provade 4mm på förlovningsringen, men den kändes lite smal för att vara själv, så blir nog 5mm och 3mm
    Min förlovningsring är 4,5 mm bred. Guldsmeden resonerade ungefär som du, att det ska synas att man är förlovad! Jag tycker det låter jättefint med kombinationen 5+3 mm!
  • Syrinx
    Syrinx skrev 2011-06-13 22:10:20 följande:
    Min förlovningsring är 4,5 mm bred. Guldsmeden resonerade ungefär som du, att det ska synas att man är förlovad! Jag tycker det låter jättefint med kombinationen 5+3 mm!
    Ja just det, och vigselringen tror jag blir lika bred. Så 9 mm ringar sammanlagt, men jag har också väldigt långa och smala fingrar.
  • Silverglitter
    Met skrev 2011-06-13 21:32:43 följande:
    Ja ni har nog rätt

Vad har ni för bredd på era slätar förlovningsringar resp vigselringar? Jag provade 4mm på förlovningsringen, men den kändes lite smal för att vara själv, så blir nog 5mm och 3mm
    Min är 4 mm, och helt rak i kanterna eller vad man ska säga, alltså inte välvd. Min vigselring kommer bara vara 2 mm, för jag har små händer så bredare än det tyckte jag inte var fint på mig.
  • Mirjami

Vi ska också ha Titan och de är inte tråkiga alls tycker jag. Däremot tidlösa och vackra.
  • Mirjami

Ps, Våra köpa genom Zelini Ds

• Met
    Silverglitter skrev 2011-06-14 08:23:08 följande:
    Min är 4 mm, och helt rak i kanterna eller vad man ska säga, alltså inte välvd. Min vigselring kommer bara vara 2 mm, för jag har små händer så bredare än det tyckte jag inte var fint på mig.
    Har du någon bild då du har den på?
  • Met
    Mirjami skrev 2011-06-14 09:26:49 följande:

Vi ska också ha Titan och de är inte tråkiga alls tycker jag. Däremot tidlösa och vackra.
    Vad har ni för vigselringar till då tro?
  • prinsessanogrodan

Mina titanringar
  • Mirjami

Met:
    Vi förlovade oss för 11.5 år sedan och valde då guld. Efter det har båda rasat i vikt så ingen av oss kan bära ringarna mer. Vi har valt att inte förminska dem heller då ingen av oss vill ha guld så vi kommer endast bära vigselringarna.

Förlovningsringarna behåller vi dock. Min mor och far gav oss barn sina i konfirmationpresent och jag har burit min mors till den också blev för stor. För mig var det stort affektionsvärde så vi kommer ge dem till våra barn vid konfirmationen istället, som mina föräldrar gjorde.

• Dannedo

Jag tycker det är fint med en enklare förlovningsring, men OM du tycker att det känns för tråkigt så finns det ju inget som säger att du inte kan ha ringen med stenen som din förlovningsring och sen lägga till den släta :)

• förlovadflicka

Vi har guldringar med lite mönster, så att det blir lite roligare, haha :)

• BrudiMaj2012

Superfina ringar ju!

Personligen skulle jag aldrig välja ringar med mönster, känns så.. 90-tal.. :P
    Enkla ringar är stilrent och klassiskt! :)
    Min förlovningsring är helt slät, vigselringen blir lite mer blingig..:)

• epeb

jag tror att  min är 5 eller 6 millimeter bred, och platt, och "kantig" fast med rundad insida. i silver, vi ska ha en 2,5 mm i samma stil i rött guld till, jag har inga stenar i än så länge, mest av ekonomiska skäl, men kanske sätter dit sen :) 

jag tycker inte att det är tråkigt utan tycker att det är sjukt fint! :) 

• Freakie

Du kan alltid göra som mig, börja med ringen med diamanter och sedan ta den släta ringen som vigselring

• förlovadflicka
    BrudiMaj2012 skrev 2011-07-31 16:07:55 följande:
    Superfina ringar ju!

Personligen skulle jag aldrig välja ringar med mönster, känns så.. 90-tal.. :P
    Enkla ringar är stilrent och klassiskt! :)
    Min förlovningsring är helt slät, vigselringen blir lite mer blingig..:)
    Själv var man ju liten på nittiotalet, så det har gått mig obemärkt förbi, moha! Däremot hamrade ringar känns lite så, men vi har som ränder gjorda med små prickar typ (alla tror att det är en massa diamanter när de tittar på dem :))
  • Sebastiána

Jag har en "tråkig" klassisk slät guldring som förlovningsring. Vi ville köra svenskt traditionellt och har inte haft en tanke på att det skulle vara tråkigt.

• Sebastiána

Glömde skriva att förlovningsringen är 4,5 mm. Det kändes bäst när vi köpte dem. Nu när jag har vigselring också önskar jag att jag köpt 4 mm istället, men jag är ändå nöjd med båda ringarna!

Om du tycker att det ser tråkigt ut kan du ju trösta dig med att det ju bara en kort tid.

Svar på tråden Tråkig som förlovningsring men fin till vigselring?