Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Tiara med pärlor sökes!

Jag skulle så gärna vilja ha en liten tiara eller liknande med pärlor. De flesta jag sett är utan stenar alls eller med såna glitter, bling-bling, och jag är inte jätteförtjust i det. Om det är blandat pärlor och glitter gör inget. Inte i guld heller, utan silverfärgad. Gärna pärlor som inte är sådär riktigt vita, utan mer ivory. Äkta pärlor är absolut inte något måste, tar mer än gärna fejk!

Någon som har tips på vart jag kan hitta det? :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Tiara med pärlor sökes!
  • Pinkgrape

Tack så jättemycket alla, ni är så snälla :) Jag är dock ute efter en som inte har riktigt sådär vita pärlor. De ser nästan... silveraktiga ut. Jag kommer ha örhängen och halsband med pärlor och de är mer ivory i färgen. Jag vill därför att tiaran ska matcha. Även klänningen är i ivory.

Mer denna färgen

Än den här

• Pinkgrape
    Syrinx skrev 2011-06-13 23:24:40 följande:
    Hmm, så du menar så mörka... Har du kollat i second hand-butiker? Den där mörkare färgen på pärlan känns lite åt vintagestilen för mig. 

De här är ju båda egentligen diadem, men med de mörka pärlorna du vill ha:
    www.urbanbride.co.uk/shop/tiaras/blooming-blo...
    www.urbanbride.co.uk/shop/vintagebespoke-tiar...

Här är en kam som verkar väldigt lång:
    cgi.ebay.com/NWT-Ivory-Pearl-and-Crystal-Silv...#ht_2805wt_907

Den här verkar vara i mörkare pärlor:
    www.chezbec.com/product.cfm?category=10&id=37...

En till kam i mörkare pärlor:
    www.crystabelle.co.uk/product_info.php?produc...

Hoppas du hittar något!

Finns tyvärr inte så många second hand att kika i här, det är typ myrorna och dit går jag inte :P

Den första kammen där var ju väldigt fin :) Diademen kändes lite väl mycket, då jag kommer ha slöja också, men annars väldigt fina. Kanske måste köpa ett som jag kan använda vid andra tillfällen hehe
  • Pinkgrape
    Pingyy skrev 2011-06-14 00:16:42 följande:

Är detta nått du skulle kunna tänka dig?
    Lite bling- bling med ivory pärlor!! Drömmer
    Åh, det var ju jättefint! :D
  • Pinkgrape

Tack för alla förslag :) Jag är inte intresserad av en som ser ut som ett diadem, utan jag vill ha lite höjd på den. Tycker att jag letat på både ebay och tradera. Svårt att hitta någon som är fin. Tänker dessutom inte spendera någon stor summa, tycker inte att det är värt mer än MAX 250kr. Annars får det vara :P

• Pinkgrape

Ni är så snälla som hjälper :D Jag ska gå en sväng på stan imorgon och se vad jag kan hitta. Blir det inget, så kommer jag fortsätta leta på nätet.

• Pinkgrape

Idag bestämde jag mig, efter många om och men.. det blev ett diadem.. från Glitter.
    Jag köpte detta, som bara kostade 159kr, vilket passade min plånbok utmärkt :)

Jag ber om ursäkt för de dåliga mobilbilderna, men vad tror ni om dessa smycken till?

Örhängen (fjärde paret jag köper till bröllopet) som jag också hittade idag.

Armband, även det inköpt idag.

Halsband (inte det på bilden) med äkta pärlor i ivory som jag får låna av mormor. Det påminner om det på bilden, men större pärlor i mitten och mindre och mindre ju längre bak på halsbandet de sitter. Om ni förstår.

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-06-28 08:16:20 följande:

Det kommer bli jättefint ihop!

Tack, jag hoppas verkligen det :)
Svar på tråden Tiara med pärlor sökes!