• Pinkgrape

Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??

Min röst faller på den första klänningen, men även jag tycker att den är i absolut kortaste laget.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape
    Mariamilena80 skrev 2011-06-13 22:48:49 följande:
    Ett 2år gammalt kort, där jag var på ett annat bröllop. Klänning var beige, ser betydligt ljusare ut på bilden än i verkligheten. Men jag hade kortare och ljusare hår här. Nu är håret väldigt mörkt och längre.

Jättefin klänning, men jag hade nog tagit lite illa upp om någon gäst dykt upp i något så ljust faktiskt. Jag kanske är jättelöjlig, men så är det.

Du kan inte tänka dig något alls med lite mer färg? :)
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-06-13 23:19:39 följande:
    Klänning? Ser ingen, ser en tunika och ett linne...
    Haha var faktiskt det första jag tänkte också :P
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-14 11:02:53 följande:
    Ingen av dem. du ska ha en lång bal klänning tycker jag. Glad
    Det passar sig ju inte riktigt om klädkoden är kavaj, vilket den var i detta fallet om jag minns rätt.
    Mariamilena80 skrev 2011-06-14 11:09:20 följande:
    Den beigea klänningen jag hade var inte ens i närheten av vit (såg ljusare ut på bilden). Och är så att man vill ha egna regler och klädkoder så lär man nog skriva in det på inbjudan. Du kanske skulle ha haft mail-kontakt med dina gäster innan bröllopet och bett dem skicka in foto på deras klänningar så du kunde ha godkänt dem innan.

Shit va osäker som brud man måste vara om det är så känsligt.
    Det handlar inte om att man är osäker som brud och det handlar inte om att man vill ha egna regler för klädkoder. Det är mycket välkänt att man kommer propert klädd till bröllop och att man inte bär vitt eller för ljusa färger som ligger alltför nära vitt. Det hör till vett och etikett och tradition. Jag tycker att man som gäst på ett bröllop ska kunna respektera det. Det finns många tillfällen man ta på sig en ljus klänning och en jättekort klänning, men inte på ett bröllop. Det finns en uppsjö av andra fina klänningar som lämpar sig bra och jag förstår inte varför man som gäst inte kan lämna den lilla ljusa hemma en sådan dag.
  • Pinkgrape

Varför frågar du då? Då tycker du ju själv redan att den korta lilla ljusrosa är okej, så köp den då? Varför be om åsikter om du inte vill ha dem?

• Pinkgrape
    Mariamilena80 skrev 2011-06-15 09:33:51 följande:
    Självklart=) Annars hade jag inte vetat och vågat beställa.

Jag återkommer när jag fått hem klänningarna och när jag bestämt mig, om det blir en av dem eller min förra.

Tråkigt bara att folk ska vara så negativa.
    Du får gärna visa bilder av dig i klänningarna. Som jag skrev mycket tidigare också, den första klänningen är jättefin!, förutsatt att den blir något längre på dig :)
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 15:34:33 följande:
    hahaha....vi brukar ha såna kläder till bröllop det kallas för glamour, klass,
    du vet när viktoria gifte sig, vad hadde hennes gäster på sig????
    dem hade långa eleganta klänningar. sån typ av klänningar brukar vi också ha när vi har bröllop.
     vad brukar du ha på dig på bröllop? nattline som den ovan?? eller en vardags klänning som man brukar ha när man går till jobbet????

visa 1 klänning som du tycker är SKIIIT fin och finaste du har sett????

=)  
    Saken är den att angiven klädsel sätter tonen för vad man bör ha på sig på ett bröllop. Det är nog trots allt väldigt få som har bröllop som kan mäta sig med det kungliga bröllopet. Det lämpar sig inte alltid att ha aftonklänning eller kläder med mycket glitter och sådant. Som gäst är det bäst att klä sig efter klädkoden brudparet har satt, då spelar det ingen roll om du som gäst egentligen helst hade velat komma i en liknande klänningen som tex den översta du la in här.

På vårt bröllop har vi valt klädsel kavaj, vilket innbär att om en gäst skulle dyka upp i sådan klänningen har den inte följt klädkoden och kommer därför förmodligen inte "passa in" bland de övriga gästerna och tonen vi valt för vårt bröllop.
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:50:39 följande:
    ni kanske brukar ha teman och klädkoder som ni måste följa. som jag inte har hört talas om.
    konstigt att man har det tycker jag. 

okej, vi säger att hon har skrivit kort klänning som klädkod. du kan ha andra mer eleganta klänningar.  
    dem ovan tycker jag är för enkla.

exempelvis dessa två... kanske du tycker om. det finns i andra färger också.

Det är inte konstigt, det är tradition och vett och etikett.
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-20 22:58:40 följande:
    okej era tradition. som jag tyvärr tycker är konstigt och VÄLDIGT konstigt
    vad går era bröllop ut på???

sitta och äta mat och dricka om jag inte minns fel?

Våra bröllop går ut på att fira brudparet och deras kärlek. Det gör man bland annat genom att respektera valen som brudparet har gjort inför sin stora dag, tex genom att dyka upp i angiven klädkod.
  • Pinkgrape
    sunshine83, vad bra att du trivs med typen av bröllop som "ni" har, vilka ni nu är, men jag tycker inte det är riktigt rätt av dig att klanka ner på andras val av bröllop och bröllopsfester, klädsel mm. Hurvida en fest är rolig eller inte har inte med klädsel, mat eller hur många gäster det är, eller hur påkostat det är för den delen. det är människorna och vad de har för inställning.
  • Pinkgrape
    sunshine83 skrev 2011-06-21 11:29:24 följande:
    hahaha....vi säger väl så. hahah 

jag tror att du är en sån person när du gick i skolan eller är på jobbet, fester eller liknande, där det är många andra folk runtomkring. då tror jag verkligen att ingen kommer ihåg dig, du glöms bort, du syns inte. ingen kommer ihåg dig. du ska vara glad att du är förlovad . kanske din pojkvän är också en sån typ som inte syns =) =) =)    
    Och du säger att du inte klankar ner på någon? Det var var otroligt onödigt och elakt skrivet!
Svar på tråden Vilken klänning ska jag ha på ett bröllop jag är bjuden till??