• baby freeze

Efter bröllopet?

Vad kommer ni att göra med blommorna efter bröllopet? Tänker nu främst på bordsdekorationer och så, men även brudbuketten. För de kan väl hålla sig några dagar till?

Jag funderade på att kolla med serviceboendet om de vill ha bordsarrangemangen till sin matsal, i så fall får någon åka dit med dem dagen efter. Brudbuketten tänkte jag ge till mormor om vi åker dit dagen efter med tårta, för hon är för dålig för att vara med på bröllopet själv.

Finns det andra förslag på hur man kan se till att blommorna kommer till glädje?

• Svar på tråden Efter bröllopet?
  • Gwennie

På flera av de bröllop jag har varit på, har de gäster som velat, fått ta med sig blommorna från borden hem.

• Frk Johansson

Att lämna på äldreboendet tycker jag var en väldigt fin gest! Det uppskattas säkert!
    Å vad fint att mormor kan få njuta av brudbuketten! Vad snäll o omtänsam du är!

Om det är doftfria blommor kanske det finns något sjukhus i närheten där svårt sjuka (som tål blommorna) kan få njuta av dem?
    Eller frälsningsarmens soppkök el dyl?

• förlovadflicka

Åh, vilken fin idé! Jättegulligt ju! :)

• Kattpoet

Sjukhus  brukar inte ta emot  blommor pga Allergier.

Vad jag gjorde med mina bordsdekorationer... sopptunnan,    jag hade plockat mina själv, det var bara  lupiner som såg snygga ut i en dag sen började vissna. 

Men jag är ju annorlunda   så  jag misstänker att de bästa är att ge   föräldar, mor föräldrar och farföräldrar bordsdekorationen som tack för att de  finns.

• baby freeze

Nä, sjukhus tror jag inte heller på. Men på serviceboendet tror jag det är annorlunda, faktiskt. Vi ställde då in blommor där jag själv jobbade för några år sen. Ska fråga iaf innan jag avfärdar idén.

• baby freeze
    Frk Johansson skrev 2011-06-15 22:07:14 följande:
    Att lämna på äldreboendet tycker jag var en väldigt fin gest! Det uppskattas säkert!
    Å vad fint att mormor kan få njuta av brudbuketten! Vad snäll o omtänsam du är!

Om det är doftfria blommor kanske det finns något sjukhus i närheten där svårt sjuka (som tål blommorna) kan få njuta av dem?
    Eller frälsningsarmens soppkök el dyl?
    Soppköket var inte en dum idé! Det finns ett nattkafé för uteliggare några kvarter bort, dom kanske skulle bli glada för lite blomster?
  • Morneraka

Jag ska sätta min brudbukett på min svärfars grav, han skulle ha varit med oss om inte en idiotisk olycka hade hänt...

9/7-11
Svar på tråden Efter bröllopet?