Vart i tyskland åker vi för att köpa alkoholen till vår fest?
Tyvärr inte, de har ett enormt utbud... när vi var där så var det boxviner man fick smaka
Tyvärr inte, de har ett enormt utbud... när vi var där så var det boxviner man fick smaka
Jag jämförde priser innan vi åkte och Bordershop var billigare än Calles på alla sorter vi skulle ha.
Det är Bordershopen i Puttgarten man ska åka till, de andra är mindre och har inte samma utbud.
Det finns även en annan butik som har fina erbjudanden ibland som heter Sky. Vi har dock inte varit där.
Glöm inte att räkna på lastvikten, bara
Vi hade tänkt köpa flaskvin, men det fick bli BiBs för vi ville inte chansa och riskera att få böta för övervikt.
Det kan kontrollvägas lite här och var, jag har hört om några som handlat alkohol i Tyskland och sedan blivit tagna i Jönköping. Men då har man såklart maximal otur.
Vi tyckte ändå det var onödigt att chansa så vi köpte finare viner på box som serveringspersonalen får hälla upp i karaffer
Bilarna tar inte så mycket vikt, vår tar 425 kg och då ska man räkna bort passagernas vikt först och främst och annan packning. Sen väger ett flak öl ca 8 kg och 6 flaskor vin likaså.
Bara skumpan blir ju en hel del vikt
Nu har jag googlat lite och antar att det är Scandlines som man ska ta?
Den planerade resan går Helsingborg-Helsingör, Rödbyhavn-Puttgarden och sen samma väg tillbaka.
Hinner man hämta ut det man förbeställt och ta färjan tillbaka där inom 3 timmar och då få "pengarna tillbaka" att handla för på båten? Får man bätre pris på färjebiljetterna om man bokar innan eller spelar det ingen roll?
Jag är mycket tacksam för svar!
Ja, det är rätt. Det är svårt att boka i förväg om du inte vet exakt vilka tider du ska passa. När vi körde ner var tex bron avstängd i en timme pga en olycka, och då hade vi missat färjan om vi hade förbokat. Vet dock inte om det skiljer något i pris.
Vi hade inte förbeställt, men hade en lista att gå efter och vi klarade det på två timmar. Det tar bara 5 min att köra från färjan till butiken