• Tiotiotio

Skrädderi och kemtvätt av brudklänning, vart i stockholm?

Jag planerar att eventuellt köpa en engångsanvänd brudklänning. Dock vill jag kemtvätta den först, dessutom måste jag flytta på hyskor samt knappar på baksidan av klänningen så att den passar mig i bystomfånget. Nu passar den, men jag kan inte knäppa knapparna, vilket jag gärna vill.

Dessutom var det lite släpfläckar, mest som man får när man går med ett långt släp och så lite mörkare fläckar där man haft tyget tryckt mot huden väldigt mkt, som i hacke (klänningen är av halterneck).

Ananrs var den i otroligt fint skick för 1500 och det ingick en underkjol dessutom, allt från Lilly.
    Jag tycker ju som sagt väldigt mkt om den modellen som inte längre finns, kollektion från 2010 tror jag att det var om inte 2009.

Baksidan består av korsettsnörning men med en inner"platta" eller vad man ska kalla det, för att inte allt innanför ska synas och på den sitter det knappar och hyskor som jag måste flytta på, har någon erfarenhet av att behöva lägga om de? och är det möjligt? Vad kan det kosta?

Jag undrar om det finns någon riktigt seriös skräddare samt kemtvätt i stockholm som man vågar sig till för att få hjälp, det får gärna inte kosta skjortan heller.

Så frågan kvarstår, var finns det bra och prisvärda kemtvätt/skrädderi, alt båda på samma ställe vore ju guld.

Jag skulle ju bli sååå glad för hjälp.
    Ska ringa Lilly också för lite råd och tips, de kanske har någon skräddare som de anlitar vid utläggning och etc.

• Svar på tråden Skrädderi och kemtvätt av brudklänning, vart i stockholm?
  • LoppanV

Siden Carlson i stockholm brukar rekomendera ett ställe som jag inte minns namnet på. Men ring dit och fråga, de har garanterat koll :)

• Tiotiotio

Okej, Då ska jag ringa de och höra efter.
    Jag ringde Lilly, men uh så otrevlig hon var.
    Tack för tipset!

Svar på tråden Skrädderi och kemtvätt av brudklänning, vart i stockholm?