Inlägg från: Pinkgrape |Visa alla inlägg
  • Pinkgrape

Hjälp med smink önskas!

Jag vet att kombinationen kan inget alls om smink och ska sminka mig själv kanske inte klingar så jättebra, men så är det. Jag vill absolut inte att någon annan gör det, speciellt inte på bröllopsdagen.

Det är ju dock så att jag inte vet något alls om smink. Vad är en primer? Veil, aldrig hört talas om. Mineralsmink eller vanligt, vad är bättre? Tips och knep för att få det så fint som möjligt och för att det ska sitta bra hela dagen?

Jag vill ha en väl täckande grund, men sedan då? Läppstift, ser det tokigt ut om man skippar det? Hur mörka kan man göra ögonen? Skimmer och glitter, bör det undvikas för fotograferingen?

Ptja.. jag har alltså noll koll :P Ni får gärna lämna inspirationsbilder och sådant om ni vill.
    Alla tips är varmt välkoma :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Hjälp med smink önskas!
  • Pinkgrape

Själva grunden, att den täcker väl och inte ser hemsk ut (smulig, kakig osv) + mascara är nog det viktigaste. Tar gärna emot tips på den fronten :)

• Pinkgrape
    plin skrev 2011-06-16 11:07:34 följande:
    Gå till Body shop eller make up store eller nåt o be om hjälp! jag har för mig att om man tar en sminkkurs på make up store så får man produkter av dem sen..
    Eller bara gå in i sminkaffär o be om hjälp att köpa grejer till en bra grund. det är ju därför de jobbar där!

Jag ska också sminka mig själv av den anledningen att det känns bäst så. Jag vill liksom känna mig som mig själv. 
    men jag får hjälp av en kompis som jobbar på body shop att köpa fina ögonskuggor och så tänkte jag gå till make up store och köpa lösfransar..

sminka dig så att du känner dig fin. Jag tänker att jag ska sminka mig som jag brukar, men köpa lite bättre smink som håller hela dagen. ja + lösfransar då! 
    Ja, men jag blir bara irriterad när jag går in på ett sådant ställe, för de lyssnar inte på mig. Jag frågar och ber om tips och de bara babblar på om annat och överöser mig med produkter som jag inte alls bett om att få kika på ens. Då blir jag förbannad och går.
  • Pinkgrape

Tack alla :) Okej, så vill man ha bra smink måste man lägga ut pengar? Varken Make Up Store eller I.D är väl direkt billigt? Haha jag kommer bli ruinerad! :P

• Pinkgrape

Okej, det är väl bara att traska ner, ännu en gång, på staden. Det enda som finns här är dock Kicks, Make Up Store och The Body Shop. Hoppas på att de fått in ny personal då :)

Jag är inte helt ovan smink, använder det ju varje dag, men jag vet inte hur man gör för att få sminket att sitta och se bra ut en hel dag. Eller extra bra kanske man skulle kunna säga. Till vardags bryr jag mig inte om diverse skavanker, men vill gärna slippa sådant på bröllopsdagen.

• Pinkgrape

Ja, jag använder väl inte jääättemycket smink alltid, men ibland. Jag vill inte ha massor, men jag vill inte heller att det på bilderna ska se ut som att jag är helt osminkad. Lite det jag är rädd för, samt att jag ska se alldeles blank ut. Jag har fruktansvärd problemhy, eller det var väl mer förut, men det har satt sina märken och jag bryr mig inte så mkt om det till vardags. På bröllopsdagen skulle jag dock vilja försöka dölja det så gott det går.

Det är inte så att jag aldrig använt smink, men till vardags funkar typ HMs egna utmärkt. Jag vill absolut inte lägga ner stora summor på smink, jag tycker det är så ovärt. Men nu... ja, det verkar ju dessvärre som att detta kommer kosta mer än brudklänningarna tillsammans.

När det gäller läpparna, så kommer jag nog inte använda något alls har jag kommit fram till. Jag tycker inte om blanka läppar, som av läppglans. Jag använder aldrig något på läpparna vanligtvis, varken till vardags eller vid festligare tillfällen.

• Pinkgrape

Tack vad ni är snälla som ger mig tips :)

Om man vill ha en väldigt täckande bas, vad är bäst att använda då?

• Pinkgrape

Okej, nu har jag iaf beställt lite smink från TiKei, får se vad jag tycker om det. Gillar jag det inte, så får jag ta mig en tur till Make Up Store helt enkelt :)

• Pinkgrape

Men ännu en sminkfråga - ögonbrynen, hur får man de att se bra ut? Penna eller skugga? Jag kan inget om ögonbryn.

• Pinkgrape

Jag har använt både penna och skugga, använder skugga just nu.. jag vet inte riktigt vad jag föredrar. Men det har du nog rätt i, nu när du säger det, att det blir lite mer naturligt och sådär med skugga. Kanske ska satsa på en penna till bröllopet.. vill gärna att de ska se lite mer.. perfekta ut då :P

• Pinkgrape
    labbalabba skrev 2011-06-21 08:33:44 följande:
    vad använder du för skugga då??? jag har verkligen noll koll på ögonbryn, brukar alltid sminka resten av ansiktet men på bröllopsdagen kanske det kan vara dags att även förstärka brynen lite grann :)
    Jag använder denna wnwbeauty.com/Product.php och tycker den är riktigt bra :)
  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-06-21 10:06:55 följande:
    Jag använder denna wnwbeauty.com/Product.php?Pid=65 och tycker den är riktigt bra :)
    Kan ju tillägga att den brukar kosta kring 50-60kr, vilket är lagom pris tycker jag hehe
    Det finns bla. på Nelly nelly.com/se/sk%C3%B6nhet-kvinna/sk%C3%B6nhet/makeup/wet-n-wild-310/ultimate-brow-kit-310123-99/
Svar på tråden Hjälp med smink önskas!