• Emblas Mamma

HJÄLP! Vattenfasta mascaran var jättedålig!! =(

Hjälp!
    Köpte en vattenfast mascara idag, och den var jättejättedålig! (dyr och lovade att vara bra)
    Fransarna blev inte alls fina som dom brukar bli..

Undrar om man kan använda sin vanliga mascara och sen använda den vattenfasta ovanpå?
    Kan man göra så?
    I så fall får jag till formen precis som jag vill..
    Någon som vet? Har ju bara 1 dag på mig att komma på en lösning!!

• Svar på tråden HJÄLP! Vattenfasta mascaran var jättedålig!! =(
  • BrudiMaj2012

Aj, aj.. :/
    Jag var på begravning i våras och gjorde så..
    min vanliga först och sedan ett par lager med den vattenfasta..
    Det fungerade bra då, men det är nog lite avgörande hur många tårar som fälls..
    jag använde iaf isa doras vattenfasta då.. :)
    Hoppas att jag kunde hjälpa till lite och lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• Emblas Mamma

Jag köpte en från ISADORA som lovade rikligt med volym och 100 % vattenfast.
    Vattenfast kanske den är, men ingen volym alls på mina fransar som är väldigt långa och fina normalt.
    Vissa mascaror fungerar ju helt enkelt på vissa men inte på andra.. :/

Jag använder alltidden gula mascaran från Maybelline som ger riktigt med volym!
    Den är superbra och jag vill bara ha den!
    Undrar om det funkar.. kanske ska testa den först och sen den blåa och skvätta vatten på ögonen och testa..

BrudiMaj2012 skrev 2011-06-16 18:59:09 följande:
    Aj, aj.. :/
    Jag var på begravning i våras och gjorde så..
    min vanliga först och sedan ett par lager med den vattenfasta..
    Det fungerade bra då, men det är nog lite avgörande hur många tårar som fälls..
    jag använde iaf isa doras vattenfasta då.. :)
    Hoppas att jag kunde hjälpa till lite och lycka till! {#emotions_dlg.flower}
    då har det ju funkat för dig iallafall, vad skönt!
    Jag kanske ska köra på det ändå, det är ju inte hela världen. Får hoppas att jag bara fäler några tårar :)
  • Godis

Den blåa? IsaDora har bra/billiga ögonskuggor men mascarorna är till större del inge bra tyvärr. Dä r märker man tyvärr att dom är mer ekonomiska än användarvänliga.

Problemet med mascaror är att dom inte alltid funkar för alla. Det som funkar bra på en kan va katastrof på en annan. Jag skulle nog satsa på en mer högkvalitativ mascara som kostar mer.

• BrudiMaj2012
    då har det ju funkat för dig iallafall, vad skönt!
    Jag kanske ska köra på det ändå, det är ju inte hela världen. Får hoppas att jag bara fäler några tårar :)
    Ja, jag tyckte inte heller att den gick att använda ensam..
    men gör ett test ikväll, klart värt att veta att det är lugnt med mascaran
    om (när) man känner att det är ett par tårar på väg.. ;)
  • Syrinx

Finns inte den mascaran du brukar använda i vattenfast variant? Ibland finns de ju det. Isadora tycker jag har dåligt smink, det funkar inte alls bra på mig. 
    Min vardagsmascara är Max Factor False Lash Effect (har också väldigt långa och fylliga fransar), och jag har sett att den finns i vattenfast variant. Den kostar inte heller så mycket - kanske kan vara värt att prova?

• tigerlily

Jag fick ett bra tips från en väninna som nyss gift sig och det var Kanebos 38 grader som jag köpte på närmaste Åhlénsbutik.

Den var fantastisk! Jag bölade av och till under hela dagen men mascaran satt precis där den skulle hela tiden! Den finns i lite olika varianter, en Lengthening, en normal och en Volume. Den var rätt dyr, runt 300 kr, men jag tyckte att det var värt varenda krona för att slippa oroa sig på sin bröllopsdag. Jag brukar aldrig köpa så dyrt smink i vanliga fall, men jag var supernöjd med den. Den fanns i svart och i brunt.

Hoppas att du hittar något som funkar!

• Iseika

Jag har provat en hel del smink och tycker nog att man får vad man betalar för när det kommer till vattenfasta mascaror. Isadoras mascaror är rätt billiga och riktigt dåliga.

Jag rekommenderar clinique. De har en mascara som går bort med varmatten och som dessutom ger juste volym. Tyvärr minns jag inte vad den heter, men borsten är böjd utifall att du ska gå på jakt. 

• Ylviz

Jag vet inte vilken typ av fransar du vill ha. Kanebo är toppen och sitter som berget men ger mest färg och lägger sig runt fransarna som en hinna. Dvs du får inte längre och fylligare fransar.

Har du möjlighet prova Helena Rubinstein, Lash Queen Mascara Sexy Blacks. Den är jättedyr, men ger dig helt enorma fransar och jag har gjort går testet utan några som helst problem.

Vill varna för de olika vattenfasta versionen av Dior show, de ger knappt någon volym och längd fast de vanliga gör det.

Lycka till! 

• Godis
    Iseika skrev 2011-06-16 20:01:37 följande:
    Jag har provat en hel del smink och tycker nog att man får vad man betalar för när det kommer till vattenfasta mascaror. Isadoras mascaror är rätt billiga och riktigt dåliga.

Jag rekommenderar clinique. De har en mascara som går bort med varmatten och som dessutom ger juste volym. Tyvärr minns jag inte vad den heter, men borsten är böjd utifall att du ska gå på jakt. 
    Lash Power?
  • Ylviz

Gråttestet skulle det så, dvs trots stora rullande tårar, inga som helst problem med mascaran!

• 2011bröllop

Maybilene  har super bra vattenfasta !!! o inte så dyra

• Iseika
    Godis skrev 2011-06-16 20:09:38 följande:
    Lash Power?
    High impact curling mascara tror jag den hette. Fast den vattenfasta varianten då.
  • Liwrin

Jag skriver också under på Kanebos 38 grader, dyr men du får precis vad du betalar för - en utmärkt mascara!

Lycka till!

• Humlan

Fick tipset igår då jag träffade min make up artist att köpa Niveas exrem resist, men sen finns en sealer som du har ovanpå din mascara på Kicks från Clinique ( tror jag det va ) Gå in där och hör .Den ska vara super

Kanebos 38 grader, kan man verkligen hitta den fortfarande ?

• Emblas Mamma

Hej! Tvärr har jag varken tid eller pengar till en ny mascara, =( Har 3 mil till stan..
    Var stressad igår när jag letade och hittade bara en enda vattenfast.
    Hade dottern med mig som var alldeles vild så det gick inte att fundera i lugn och ro =/

Men igår ringde en tjej till mig! Hon har sin salong ovanför min frisör och hon lägger ofta smink till bröllop oh bal,
    fixar naglar och masserar och allt man kan tänka sig.
    Jag trodde först inte att hon kunde fixa in mig på en tid, men nu hade hon tid över och kunde gärna lägga min brudmakeup för priset av 490 kr.
    Jag tyckte att det var smidigt eftersom hon är på nästan samma ställe som frissan så jag tackade ja.. Ganska billigt med vad jag förstår..

Hoppas verkligen vi kan fixa något bra tillsammans! Har ju inte hunnit få en testmakeup ännu, men det är väl kanske bättre än inget? Hon har ju jobbat med det i 20 år så hon borde ju kunna göra det bra..

• majflicka

Kanebo 38 grader är grym! Ändå mascaran som inte kladdar av sig på min feta ögonlock ;) Finns absolut att få tag i, köpte ny härrom dagen. Bor i Stockholm.

• flaskpost

Kanebo / Sensai 38 grader är bäst, finns i flera varianter. Originalet ger naturliga fransar, ingen extra volym eller längd. Sen finns det en som förlänger och en annan som böjer och ger volym.

Jag tycker att den är oslagbar- använder den som böjer och upplever att fransarna ändå känns längre.Visst den kostar en del men är sååå bra! Och du kan gråta riktigt mycket och mascaran kommer inte att rubbas.

Lycka till!

• Fossing77

Kanebo Sensai 38 finns i flera utföranden numera och e faktiskt inte hysteriskt dyr om man jämför med vad man får för priset. Ska man ha nåt som funkar, så får man betala i sminkvärlden tyvärr. Dock har de dyra produkterna den tacksamma grejen att dessutom räcka hur mycket längre som helst än de billiga. Så ska man ha nåt som funkar, så ta det som kostar lite extra det är det värt.

Jag håller på och testar fiberwig LX, som ska hålla mot fukt och samtidigt vara "lösögonfransar på tub". Hittills verkar den funka, me jag har inte gjort något regelrätt gråttest på den än. ;)

• emzerus83
    Emblas Mamma skrev 2011-06-17 08:09:49 följande:
    Hej! Tvärr har jag varken tid eller pengar till en ny mascara, =( Har 3 mil till stan..
    Var stressad igår när jag letade och hittade bara en enda vattenfast.
    Hade dottern med mig som var alldeles vild så det gick inte att fundera i lugn och ro =/

Men igår ringde en tjej till mig! Hon har sin salong ovanför min frisör och hon lägger ofta smink till bröllop oh bal,
    fixar naglar och masserar och allt man kan tänka sig.
    Jag trodde först inte att hon kunde fixa in mig på en tid, men nu hade hon tid över och kunde gärna lägga min brudmakeup för priset av 490 kr.
    Jag tyckte att det var smidigt eftersom hon är på nästan samma ställe som frissan så jag tackade ja.. Ganska billigt med vad jag förstår..

Hoppas verkligen vi kan fixa något bra tillsammans! Har ju inte hunnit få en testmakeup ännu, men det är väl kanske bättre än inget? Hon har ju jobbat med det i 20 år så hon borde ju kunna göra det bra..
    Gud va bra o till ett bra pris med tycker jag! Smidigt att det ligger nära frisören där du ändå ska. Hoppas att du blir nöjd o att din bröllopsdag blir precis som du drömt om! Stort lycka till med allt!! :)
Svar på tråden HJÄLP! Vattenfasta mascaran var jättedålig!! =(