• Annooo

Tips på blommor som har färgen gammelrosa?

Som det står ovan så undrar jag vad för slags olika blommor finns i färgen gammelrosa??
    Kommer nog ha det i vårt tema & vill gärna ha någon blomma i den färgen, helst pioner men jag har inte sett någon sån blomma i den färgen.

Rosor är inget jag vill ha! :)

Ni som har haft den färgen i ert tema VISA gärna bilder, behöver lite inspriration hihi.. :D

Mvh Annooo

• Svar på tråden Tips på blommor som har färgen gammelrosa?
  • Hallonkräm

Gammelrosa var en väldigt svår färg! ;)

Testat med Gerbera?

• Hallonkräm

Magnolian är ju också lite gammelrosa... dock svårare att få tag på!

• marielleangelina

Vilket sammanträffande, satt precis och sökte för fullt efter gammelrosa blommor!
    Det här var det bästa jag kunde hitta, än så länge! :)
    Kallor och liljor var det jag hittade som inte var rosor.. kanske inte klockrent gammelrosa men ganska likt tycker jag...

• Sofia786

Jag ska ha gammelrosa rosor i min bukett...

• passionsblomman

Det här är precis en sådan fråga som jag som florist aldrig vågar svara på utan att se färgprov på vad personen som frågar menar med sin färgbeskrivning. Andra sådana färgbeskrivningar är aprikos, laxrosa, bubbelgumsrosa, ivory, champange,eller ännu bättre: vintage...

..alltså beskrivningar av en färgton i en viss färg, som egentligen inte har något sådant namn.
    Alltså blir det en massa personligt tolkningsutrymme. Därmed kan det bli helt fel och katastrof om man inte noga noga noga tar reda på vad personen verkligen menar för färgton.
    Och vilken valör (styrka) ska den ha? Ljust pastellig variant av aprikos, eller starkt mättad? Det är verkligen otroligt olika vad man menar.

Visa gärna exempel på färgen TS så kanske du kan få mer konkreta råd.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Tips på blommor som har färgen gammelrosa?