• Brudiframtiden

Hur piffa till klänningen?

Jag hade tänkt ha denna klänning på ett bröllop i slutet av augusti. Eventuellt svarta skor med korksula (kilklack och skon går upp en bit på anklen..). Eller passar vita skor bättre?  VAD ska jag ha för sjal/bolero? Funderar på turkosa detaljer till...eller jadegrönt..ja..nåt sånt..vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-17 20:45
    Eller är det snyggare att hålla sig till helt svart och vitt? En vit sjal eller bolero?
  • Svar på tråden Hur piffa till klänningen?
  • imdelicate

Jag tycker att det skulle vara fint att bryta av med någon färg, som t ex turkost som du nämner :)

• Pinkgrape

Jag skulle nog också säga att bryta av med någon färg kan vara en bra idé :) Sen beror det ju lite på vilka färger du passar i. Personligen skulle jag undvika helsvart och helvitt som gäst på bröllop. En fin bolero eller kofta i en härlig färg och kanske någon färg på skorna? Smycken kan ju också piffa upp det hela. Turkost är ju riktigt fint :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Styrka

Ett stort, men kort, halsband hade jag nog piffat till det med, i någon klar färg, turkost eller jaegrönt, eller varför inte lila!
    Örhängen beroende på hur långt hår du har.
    Och en fin handväska till, gärna i någon rolig färg. Tycker det kan bli lite plain med bara svart och vitt, det hade varit roligt att bryta av med färg. Väska och sjal tex.
    Jag hade nog föredragit de svarta skorna framför de vita, med tanke på att klänningen är svart till största delen...

• pimory

vilken fin klänning :)
    ha en fin blomma i håret tycker jag..

• Brudiframtiden

Tack för era svar! Ska ge mig ut på sjaljakt! Också hoppas jag att skorna (de svarta) kan gå till även om det inte är pumps utan lite roligare stil med kork och så. Trivs bra i dem! Halsband blir det också ett kort. Håret ska jag nog ha uppsatt, ska till frissan samma dag och fixa. Får se vad det blir. men man kan ju köpa nåt kul smycke att sätta i håret kanske. Någon som vet var man kan handlar sjalar? Gärna via nätet!

Svar på tråden Hur piffa till klänningen?