• sommarblommor

Vad tar era fotografer för en heldag?

Vi är påväg att boka fotograf och för att ha något att jämföra med så undrar jag vad era fotografer tar för en heldagsfotografering ca 8 timmar. Som jag förstår så verkar det skilja sig ganska mycket. En del inkluderar album och annat i priset också. Jag undrar vad själva fotograferingen för er kostar. Är 11500kr ett bra pris?
    Tacksam för alla svar

• Svar på tråden Vad tar era fotografer för en heldag?
  • Niini

Vår tog 950€, då var han till vårt förfogande från kl. 12 till kl. 23 ungefär. Vi får alla 1400 foton på cd-skiva o får dessutom välja ut några som han redigerar o fixar :)

• Fishkiss

Vi betalar 13 000 kr + 600 kr körersättning för 5 timmars fotografering. Då ingår följande:

° Bokningsmöte och Provfotografering
    ° Porträttfotografering
    ° Fotografering under vigseln, riskastning & gratulationer, brudskål & mingel eller vid brudens förberedelser.
    ° 40 fullt bearbetade digitala filer högupplösta
    ° Samtliga bilder från webbalbumet lågupplösta, endast lätt bearbetade, utskrift ca 9x13 cm
    ° Printar / tackkort till ett värde av 1.200 kronor eller 800 kronor rabatt vid Coffee Table Book

En heldag skulle kosta 25 000 kr.

• bruden

Vår kostar inte mer än maten Det pga att han är jobbarkompis med blivande så han ställer upp om han får äta lite och ha trevligt, sa han

• sommarblommor
    bruden skrev 2011-06-18 08:35:04 följande:
    Vår kostar inte mer än maten Det pga att han är jobbarkompis med blivande så han ställer upp om han får äta lite och ha trevligt, sa han
    Just det, om man bokar fotografen för en heldag är det meningen att fotografen är med på middagen och så också? Fotografen måste ju också äta under dagen.Glad

Det känns verkligen som en djungel. Alla presenterar så olika priser och det är svårt att jämföra då de inkluderar  olika saker i sina priser.
  • sommarblommor
    Niini skrev 2011-06-18 07:59:38 följande:
    Vår tog 950€, då var han till vårt förfogande från kl. 12 till kl. 23 ungefär. Vi får alla 1400 foton på cd-skiva o får dessutom välja ut några som han redigerar o fixar :)
    Det lät väldigt bra tycker jag.
  • SaJo1981

Nu har vi inte bokat heldag men för vigseln och all porträttfotografering tar vår fotograf 3000 o då får vi alla bilder hon tar....ingen reseersättning behövdes då hon inte bor så lngt från där vårt bröllop hålls

• Niini
    sommarblommor skrev 2011-06-18 15:59:11 följande:
    Just det, om man bokar fotografen för en heldag är det meningen att fotografen är med på middagen och så också? Fotografen måste ju också äta under dagen.Glad

Det känns verkligen som en djungel. Alla presenterar så olika priser och det är svårt att jämföra då de inkluderar  olika saker i sina priser.
    Vi frågade vår fotograf om maten o han sa att han tar gärna emot om vi erbjuder men det var inget måste. Men det var klart han skulle ha mat, härregud han var hemifrån kl. 11-24 :P

Kolla på fotona vilka ni gillar, hör er för med de fotografer ni gillar mest o kanske stäm träff med nån. Det gäller att man klickar med fotografen också o känner att man kan slappna av i dess sällskap. Annars finns det risk för dåliga bilder ;)
    sommarblommor skrev 2011-06-18 16:02:39 följande:
    Det lät väldigt bra tycker jag.
    Jodå, vi är mycket nöja med honom :)
  • sandraleander

Hej. Vårat kostade 9900.
    Då får vi en timmas fotografering i en slottspark. Vilket innebär;

Kort på oss bara. I färg och svartvitt.
    Kort på bara barnen när de leker fritt. (så fritt jag tillåter innan vigseln vill säga ;)..)
    Kort på oss i familjen (vi o barnen)
    Bild på min brudtärna + bestman.
    Bild på oss alla tillsammans.

Fotografen följer sedan med till kyrkan (ca 3 mil därifrån) och fotar oss och våra vänner under själva vigseln. Sen ett gruppfoto på alla som vill vara med :)

Vi får sedan en förstoring i svartvitt (själv valt)
    En cd skiva med alla kort tagna under dagen.
    Bildspel på skiva.
    Retucering ingår på de foton som kan kräva det.

• Tittij

VI betalar 15 000 för en "riktig" heldag.
    Han är med från påklädning och smink på hotellet på morgonen tills festen är på topp vid midnatt.
    Vi får ALLA bilder högupplösta på skiva efteråt, och alla bra bilder redigerade.
    Vi har även två planeringsmöten, ett hade vi för flera månader sen och ett kommer vi ha veckan innan.
    VI får en fin coffee table book med alla de finaste bilderna i exklusivt utförande
    Vi får även en tjock fotobok med alla bilder där han skriver text till bilderna (Det var en gång... och sen lite kommentarer från dagen)
    Vi får även två små fotoböcker som påminner om den stora till oss, att ge till våra föräldrar.

Han sa att bara han får nåt enkelt att äta och lite att dricka emellanåt så är han nöjd, han förväntar sig inte att sitta med till bords. Men självklart kommer han att få samma mat som oss  

• KlaraV89

Kika här, 12.500 kr för 2 fotografer i 9 tim inkl redigerade bilder
    www. malin-fotograf .com

Svar på tråden Vad tar era fotografer för en heldag?