• Pinkgrape

Noter till Katie Melua & Maria Mena, var kan jag hitta?

Vi har tänkt ha dessa låtar som solosång på bröllopet

Katie Melua - Nine million bicycles
    Maria Mena - I was made for loving you

Först var tanken att min pappa skulle spela på gitarr till, men han känner sig för osäker på dessa låtar, så han slipper :P Då blir det ju musiker från kyrkan och då behövs pianonoter. Är det någon som vet vart jag kan hitta det?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Noter till Katie Melua & Maria Mena, var kan jag hitta?
  • Cantaton

På "I was made for lovin' you" hittar jag bara originalnoterna med Kiss. Någon som spelar piano eller gitarr kanske kan lyssna på Maria Menas version och kolla om hon verkar använda samma ackord i sin version.

• Cantaton
    Pinkgrape skrev 2011-06-19 20:05:44 följande:
    Tack :) Hur funkar det då? Man betalar och sedan.. kan man skriva ut det?
    Korrekt! :) Jag är stamkund på den sidan, det brukar gå jättesmidigt. Men noterna finns att köpa i många olika tonarter, så jag föreslår att du pratar med den som ska sjunga innan du köper dem. Det är ju smidigast om du köper i rätt tonart från början.
  • Pinkgrape

Jaha okej, ja som sagt, jag kan absolut inget alls om sånt där, så tack :) Får ta upp det med henne då och se vad hon säger :) Måste prata med personen som ska spela också.

• Cantaton

Fina låtval i övrigt. Maria Menas version av "I was made..." är riktigt skön.

• Pinkgrape

Tack :) Ja, den är jättefin tycker jag och eftersom en av sambons favoritgrupper är Kiss, så kändes det som ett bra val :)

• Cantaton
    Pinkgrape skrev 2011-06-19 20:17:03 följande:
    Tack :) Ja, den är jättefin tycker jag och eftersom en av sambons favoritgrupper är Kiss, så kändes det som ett bra val :)
    Mm, jag sjöng den på min farbrors bröllop förra sommaren. Passade riktigt bra ute på däck på en militärbåt
Svar på tråden Noter till Katie Melua & Maria Mena, var kan jag hitta?