• förlovadflicka

Höstmeny- glass som efterrätt?

Tänker lite på menyn... Vi gifter oss 1 oktober och hela dagen kommer gå i hösttema. Vi tänker oss att ha någon soppa till förrätt och en kycklingrätt till varmrätt. Som efterrätt hade vi från början tänkt oss att ha vad de kallar "chokladtrilogi" på det stället, men bröllopstårtan kommer vara väldigt chokladig, så det känns inte riktigt som en bra idé längre. Däremot har de som alternativ att man kan ha italiensk glass från möllegård utanför halmstad. Det är grymt god (och rätt dyr) glass, som är helt underbar. Frågan är bara om det blir för somrigt? Kan man ha glass på hösten eller kommer folk tycka att det är konstigt?

• Svar på tråden Höstmeny- glass som efterrätt?
  • duochjagmotvärlden

Jag tycker absolut man kan ha glass på hösten... varför inte tillsammans med tex en ljummen äppelkompott?!

• förlovadflicka
    duochjagmotvärlden skrev 2011-06-19 23:02:38 följande:

Jag tycker absolut man kan ha glass på hösten... varför inte tillsammans med tex en ljummen äppelkompott?!

Åh, det lät som ett jättebra tillbehör! Måste kolla ifall de kan fixa något sådant, har ingen aning om hur flexibla de är med sådant som inte står på menyn... Men det var en superbra idé :)
  • Kattpoet

Jag tänkte föreslå samma sak! Äpplekompott med  glass  eller ingefärspäron och glass.

• förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-06-19 23:13:10 följande:
    Tycker glass låter jättebra :) Själv äter jag det året runt :P haha
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Haha, jag med, men vissa anser att man är knäpp som äter glass mitt i vintern, så vill bara kolla lite ifall man är lika knäpp om man äter det i oktober också :P
  • Hoffsennanen Tottoplex

Vill bara bara för soppa till förrätt... Dels är det väldigt svårt att få ut den snabbt till alla och fortfarande hålla den varm... Sen jobbigt för kocken som får stå med den i sista minuten istället för att göra annat. Har tack och lov sluppit servera soppa. Det måste dock vara en mardröm som sagt för kock och de dom serverar. Dock är det nog den godaste soppan jag ätit någonsin, som jag blev serverad på ett bröllop! Vet dock att kocken hade det jobbigt

• förlovadflicka
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2011-06-20 09:35:45 följande:
    Vill bara bara för soppa till förrätt... Dels är det väldigt svårt att få ut den snabbt till alla och fortfarande hålla den varm... Sen jobbigt för kocken som får stå med den i sista minuten istället för att göra annat. Har tack och lov sluppit servera soppa. Det måste dock vara en mardröm som sagt för kock och de dom serverar. Dock är det nog den godaste soppan jag ätit någonsin, som jag blev serverad på ett bröllop! Vet dock att kocken hade det jobbigt
    Fast har de soppa på sin meny får de skylla sig själva, haha ;P De är kända för att vara duktiga och vi blir inte ens fyrtio gäster så jag är inte så orolig :) Men tack för varningen :)
Svar på tråden Höstmeny- glass som efterrätt?