• Mrs A

Varför Schalins??

Efter att ha läst runt en hel del här undrar jag varför så många väljer ringar från Schalins. Känns det inte tråkigt när var och varannan kotte har likadan ring?

• Svar på tråden Varför Schalins??
  • Fröken Söt

Nu kan jag inte svara för de andra med Schalins-ringar, men vi valde våra förlovningsringar utan att titta på märket. Vi ville ha enkla guldringar med struktur, och vi ville ha ringarna rätt snabbt från en fysisk butik. Det minskade urvalet betydligt, och än så länge har jag inte tänkt på om någon jag mött haft samma ring.

• Sörön10
    Fröken Söt skrev 2011-06-22 05:31:50 följande:
    Nu kan jag inte svara för de andra med Schalins-ringar, men vi valde våra förlovningsringar utan att titta på märket. Vi ville ha enkla guldringar med struktur, och vi ville ha ringarna rätt snabbt från en fysisk butik. Det minskade urvalet betydligt, och än så länge har jag inte tänkt på om någon jag mött haft samma ring.

Håller med! Och har just DE ringarna! =) Love them!

Min ring betyder massor för mig, oavsett märke, kvalitet osv. Jag (vi) ville ha något vi gillade och det blev just dessa av Schalins! Valde inte märke först, det kom på köpet! 

Samt, tycker jag att det är lika knasigt att vägra IKEA bara för att "alla andra åker till dem, en av de mest kända producenterna av en viss typ av varor" trots att man egentligen var rätt förtjust i den där bokhyllan. Eller byt ut IKEA mot HM, ICA, Marabou eller någon annan producent. 
  • JT2010

Vem bryr sig om vad alla andra har för ringar? Man väljer väl en ring efter utseendet inte märket? Det gjorde vi iaf... Om man nu bryr sig om vad alla andra har för ringar kan man ju fråga sig sjålv hur ofta man egentligen träffar någon som har exakt samma ringar och kombination som en själv? Vi har varit gifta i över ett år och inte "råkat ut" för det...

Ska man tänka på vad alla andra har måste man köpa exklusivare kläder, bilar osv. Man måste uppfinna en väldigt ovanlig frisyr för att inte se ut som alla andra och special rita ett hus som byggs upp bara för en själv. Finns massor man måste ändra på om man inte ska ha något som inte många andra har...

• EllaBella
    Mrs A skrev 2011-06-22 04:00:38 följande:
    Känns det inte tråkigt när var och varannan kotte har likadan ring?
    Det är ju knappast så att alla väljer samma modell, Schalins har nog 100 olika modeller.

Vi var inne hos 3 olika guldsmeder och tittade på ringar från många tillverkare men de som föll både mig och maken i smaken mest var den stil som Schalins har på flera modeller, modern men ändå klassisk. Tycker en del av Engelbert-ringarna är fina också men de var väldigt mycket dyrare för samma slags stenar & guld så Schalins kändes mer prisvärda.
  • AnnaHjärtaChristian

Namnet schalins är väldigt stort och det blir nog så att man gärna väljer en ring som är av kännt namn,

När vi tittade på schalins så sa dom att ett annat märke var både billigare och hade bättre kvalite. Så de tycker jag är synd att ett namn eller märke ibland sätter det höga priset istället för kvaliten.

Jag köpte en ring från albrekts som är precis i min stil, älskar den verkligen!

Men folk har tyckt att det vart konstigt att jag hittade en så fin ring på albrekts.

Alla lägger vi olika mkt på ring och klänningar m.m. Min ring kosta 5.500:- för mig är de mkt pengar, medans vissa tycker att vi valt redan budget alternativet. Men jag skulle aldrig byta ut den till någon annan.

• Bettina

Jag har blivit vuxen och jämför mig inte längre med vad andra har eller inte har.
    Jag tar det jag tycker är snyggt och passar oss och vår plånbok.
    Väldigt stolt över min "gnistra"

• prinsessanogrodan
    Bettina skrev 2011-06-22 11:45:22 följande:
    Jag har blivit vuxen och jämför mig inte längre med vad andra har eller inte har.
    Gnistra är en väldigt fin ring! Om vi hade velat ha guld så hade jag nog velat ha den

Vi har titanringar och det får en del att höja på ögonbrynen....men vi bryr oss inte. Det finns alltid någon som kan ha åsikter och om man ska bry sig om allas åsikter hela tiden så skulle man ju inte göra annat.
    Hur skulle man då hinna ha ett liv? Jag har annat att göra än att bry om om andras åsikter.
    Vi köpte våra ringar för att de är våra drömringar och om någon annan har likadana så skulle jag ta det som en komplimang för mina goda smak Jag tipsar folk till höger o vänster om titanringar och om min kombination av förlovningsring och vigselring...Jag vill nästan pracka på andra att köpa likadana ringar för jag är övertygad om att de skulle bli lika lyckliga över sina ringar som jag är över mina
  • PimPim83
    Bettina skrev 2011-06-22 11:45:22 följande:
    Så bra skrivet!!
  • Kimsen

varför inte?

bra, fina ringar. och jag hittade min drömring i deras stortiment. oavsett hur många andra som har den..

• förlovadflicka

Förstår hur du tänker, man vill ju inte ha precis samma som alla andra har :) Har för övrigt inte sett någon ring från dem hittills som jag tycker skulle passa mig :)

• nikkihag

Ofta handlar man från en speciell guldsmedsbutik eller guldaffärskedja och är det så att MIN ring finns och det är en Shalinsring då köper jag väl den!
    Risken att ha samma saker vad det nu än gäller är väl ganska stor generellt annars skulle man inte kunna handla i affärer som andra också går till, varesig det gäller smycken, kläder eller andra saker!

Svar på tråden Varför Schalins??