• plin

salt och peppar.

Kommer ni att ha salt och pepparkar på borden? Vi fixar ju vår mat själva och så och tänker att det blir lite krångligt och faktiskt dyrt att fixa salt och pepparkar. 

vad tycker ni? är det kass att inte ha det? 

• Svar på tråden salt och peppar.
  • Mimmie

Tycker att man ska ha salt och pepparkar. Det brukar finnas att köpa billigt på tex ÖB eller DollarStore.

• Pinkgrape

ag tycker faktiskt inte att ni behöver ha det. Personligen skulle jag bara sett det som en onödig extra kostnad, som man faktiskt kan skippa. Det är ju ifall ni gör maten själva vill säga, om ni har festen på tex en restaurang/festvåning på ett hotell, så bör ni ju kunna be dom ställa fram sådant.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Mace

Har samma problem. Det blir fort dyrt om varje kar kostar en 10 kronor... 240 kronor bara för salt och peppar liksom.

Vi hittade dock små miniskålar som jag tänker fylla med salt och peppar från varsitt håll. Kanske någon tycker att det är fult att folk får nypa med händerna, men då får de överleva utan extrakryddad mat.  

• EmmaStina

Vi kommer ha i alla fall salt på borden... Detta eftersom jag i princip alltid saltar all mat extra. (inte jätte nyttigt, jag vet men gott är det)
    Vi kommer ha nästan som små glas till ljuslyktor och kommer ta några med salt i istället. För att ha det lite hygieniskare (stavning?) kommer vi ställa små skedar i saltet. Har inte fuderat på hur vi ska göra med peppar än.
    Vi har caterad mat förresten.

• Mimmie
    Mace skrev 2011-06-22 12:05:13 följande:
    Vi hittade dock små miniskålar som jag tänker fylla med salt och peppar från varsitt håll. Kanske någon tycker att det är fult att folk får nypa med händerna, men då får de överleva utan extrakryddad mat.  
    Det lät jättegulligt tycker jag!  Dessutom något som man kanske kan ha nytta av framöver oxå. Det är ju trist att ha en väldig massa salt och pepparkar till ingen nytta.
Svar på tråden salt och peppar.