• LisaEleonor

Måste avreagera mig-dumma guldsmed!

Just nu är jag så upprörd över en guldsmed och jag måste avreagera mig lite.

Vi har ett stjärnmönster i både förlovningsring och vigselring och jag har under flera månder letat efter smycken med stjärnor i. Det är svårt för de flesta som finns är barnsmycken och inte riktigt "bröllopsaktiga". Sedan gick jag till en guldsmed i vår stad och han erbjöd sig att designa några och göra dem åt mig. Jag blev jätteglad och vi planerade tillsammans smycken med pärlor, kristaller och stjärnor i silver. Hur snygga som helst! Jag och sambon kom överrens om att beställa både halsband, armband och örhängen för lite mer än 5000 spänn. Det är jättemycket pengar för mig, lika mycket som klänningen kostar. Men sambon övertalade mig lite, sa att det är bara en sak som man gör en gång i livet och jag kommer använda de här smyckena livet ut.

De skulle varit klara den fjärde juni, trots att bröllopet inte är förrän i september. Men då hade han över en månad på sig att göra dem. Den fjärde gick vi och skulle köpa smyckena. Då visade det sig att de var inte klara, och guldsmeden som hade hand om det var inte där. Kvinnan i kassan blev förvirrad för hon trodde vi hade fått ett samtal. Men icke! En vecka senare ringer sambon och frågar hur det går. Då visar det sig att den här mannen har semester, vi vet inte när han kommer tillbaka. Så han gick på semester utan att berätta för oss att smyckena inte är klara.

Till saken hör också att vi mötte honom på stan och han kände igen oss tillräckligt för att hälsa. Men säger ändå inget! Jag är så sur och besviken just nu. Jag vet att det är långt till bröllopet, och jag är inte orolig för att de inte kommer bli klara. Men lite mer service tycker jag vi kan kräva, det är ändå mycket pengar vi pratar om.

• Svar på tråden Måste avreagera mig-dumma guldsmed!
  • ElinFalk85

urk och fy!!!!
    visst alla har rätt till semster men någon måtta får det ju vara.
    är inte ringarna klara i tid så SKA han ringa er!!!
    det är vanlig hyffs och fassion.
    nejdu detta ska ni inte tåla.
    Om ni inte kan reda ut sakerna med honom så ska ni ha pengarna tillbaka så att ni kan köpa någon annanstans.
    Du kan få låna mitt humör när jag har mens om du vill, det brukar vara superbra mot dåliga försäljare, biräden och annat ; )

Svar på tråden Måste avreagera mig-dumma guldsmed!