Det beror ju helt på hur viktigt ni tycker det är att gästerna är med på proffsets bilder. Jag förutsätter att ni redan bokat fotograf? H*n kan säkert ge tips på hur andra brudpar har gjort, men akta er för merförsäljning som "heldagsplåtning" och liknande.
Vårt upplägg passade oss perfekt. Vi hade många film- och fotointresserade gäster med hyfsad utrustning, så vi bokade bara en proffsfotograf för porträttbilderna. Dessa plåtades i en vacker park under två timmar, och idag fick vi resultatet, 60 ljuvligt vackra bilder på en DVD. Två timmar var lagom eftersom vi valt att vara ensamma, tar man med sig brudfölje som tärnor, näbbar etc kan man nog ha tre timmar eftersom det tar ganska lång tid att arrangera snygga porträtt. Vi är supernöjda med allt material gästerna fixade under vigsel och fest!
Spannet är stort här på BT, vissa förlitar sig helt på vänner och bekanta, andra bokar hobbyfotograf, gansk många gör som vi, och ytterligare någon bokar in ett proffs för hela dagen, från frissan till dansgolvet. Ett sånt upplägg kan kosta allt mellan 15000 och 45000 kr, hutlöst om du frågar mig.
Lycka till hur ni än väljer! När jag själv var tärna valde brudparet också att plåtas ensamma, så det var inga sura miner när samma tjej var tärna på mitt bröllop och inte fick följa med på fotograferingen.