• snart en Eriksson

vad tar man kort på

hej 
    kanske jätte dum fråga men vem eller vilka tar man med sig till fotograferingen?? alltså tar ni med er tärnor, föräldrar, barn , osv???? eller är det bara ni alltså brdparet? hur lång tid tar det?

taclsam för svar känner mig lite panikslagen. vi gifter oss om fyra veckor å vi har fortfarande inte bestämt allt.... 

• Svar på tråden vad tar man kort på
  • glada augustibruden

Man gör nog precis som man vill!

Vi har i alla fall med oss våra barn som är näbbar och vi har inga tärnor.

• Gwennie

Det blir jag och min blivande bara också kommer vi att ha med vår lille son en liten stund och se om han lyckas stå still länge nog för att fastna på bild ;) Vi har inget annat brudfölje.

• MissNina

Jag och min m2b åker och fottar själva. Sen kommer fotografen åka med oss och fotta övriga i följet. det kommer ta ca 1½ tim.

• MrsT2011

Det beror ju helt på hur viktigt ni tycker det är att gästerna är med på proffsets bilder. Jag förutsätter att ni redan bokat fotograf? H*n kan säkert ge tips på hur andra brudpar har gjort, men akta er för merförsäljning som "heldagsplåtning" och liknande.

Vårt upplägg passade oss perfekt. Vi hade många film- och fotointresserade gäster med hyfsad utrustning, så vi bokade bara en proffsfotograf för porträttbilderna. Dessa plåtades i en vacker park under två timmar, och idag fick vi resultatet, 60 ljuvligt vackra bilder på en DVD. Två timmar var lagom eftersom vi valt att vara ensamma, tar man med sig brudfölje som tärnor, näbbar etc kan man nog ha tre timmar eftersom det tar ganska lång tid att arrangera snygga porträtt. Vi är supernöjda med allt material gästerna fixade under vigsel och fest!

Spannet är stort här på BT, vissa förlitar sig helt på vänner och bekanta, andra bokar hobbyfotograf, gansk många gör som vi, och ytterligare någon bokar in ett proffs för hela dagen, från frissan till dansgolvet. Ett sånt upplägg kan kosta allt mellan 15000 och 45000 kr, hutlöst om du frågar mig.

Lycka till hur ni än väljer! När jag själv var tärna valde brudparet också att plåtas ensamma, så det var inga sura miner när samma tjej var tärna på mitt bröllop och inte fick följa med på fotograferingen.

• förlovadflicka

Vi ska ta kort ensamma :)

• marimekko86

Vi kommer vara ensamma under fotograferingen. Har min lillasyster som läst fotokurser och fotat mycket som nyss fått en superbra kamera i födelsedagspresent av mamma och pappa, just för att hon ska kunna fota resten av dagen/kvällen så vi får vackra bilder på allt och alla under hela dagen.

• Ciccci

Vår fotograf kommer vara med från vigseln kl 14 till festen slut kl 01.

Vi betalare 5500kr för hela kalaset och kommer få ALLA råkopior på ALLA kort han tar.. :P Underbart!!

• lindahhh
    Ciccci skrev 2011-06-24 08:56:56 följande:

Vår fotograf kommer vara med från vigseln kl 14 till festen slut kl 01.

Vi betalare 5500kr för hela kalaset och kommer få ALLA råkopior på ALLA kort han tar.. :P Underbart!!

Vad heter han?
  • Ciccci
    lindahhh skrev 2011-06-24 10:18:55 följande:
    Vad heter han?
    En bekant till oss.. René heter han.
    Men vi bor i Finland...
  • Bettina

Vi kommer att fotas allihop...men nu gjorde ni mig fundersam. Har ju bara ca en timme med fotografen.
    Visserligen en riktigt duktig som plåtar allt från familjer till modeller, reklam osv..
    Ja...nu fick jag huvudbry hehe 

• MissNina

Jag har ett tips på vår bröllops dag så fottade vi först utan barn m.m. Sen i kyrkan blev det lite mingelbilder. Men när vi kom till herrgården där middag och fest ägde rum så hade vi en STOR Guld ram som alla par fick ta kort i. Det tog Ca 1 tim och detta gjorde vi innan middan under välkomstdrinken och välkomst talet. Mycket uppskattat av gästerna och oss. Och fina bilder till gästboken.

//Nina

Svar på tråden vad tar man kort på