• EA83

Hemligt gravid brud som ska hippas, bara jag vet...

Jag behöver hjälp med fantasin att ordna så de andra i tjejligan inte förstår att den blivande bruden är gravid, hur gör jag?!

Jag funderade på att ordna med brudens vindrink, typ köpa alkoholfritt vin hälla över det i en vanlig vinflaska med skruvkork och blanda från denna flaskan till bruden och köra med vin & soda drink till henne?! Finns det några andra alternativ på att mixtra ihop alkoholfria drinkar till henne utan att de andra märker det och gärna smidigt för mig också!!

• Svar på tråden Hemligt gravid brud som ska hippas, bara jag vet...
  • FrökenFrö

Om inget annat funkar så kan du ju se till att du alltid har alkoholfritt i ditt glas och sen byta lite smidigt med henne. Antagligen kommer de andra inte att ha så stor koll på vad du dricker, så det brukar kunna funka.

• Kattpoet

Eller se till att möhippan INTE handlar om att dricka alcohol.

Ha en mysig spa dag eller något annat som inte  baserat på att dricka. 

• EA83

Den var smart FrökenFrö =) Tack =)

Kattpoet: Det kommer vara mest en mysig dag, ingen supartävling eller så. Men allt hör det till att ha lite skumpa på morgonen och vin till maten, det tycker jag.. Allt annat blir misstänksamt...

• Kattpoet

Ärligt, skumpa till frukost är något jag aldrig förståt, varför inte en underbar  hälsosam smoothie?

Vin till maten, alla gillar inte vin till maten och all mat passar inte vin till, så det kan lösas med att ha en middag där vin inte är ett måste.  
    Och jag dricker inte alltid vin när vi är på middag ibland vill man ha  vatten och jag tror ingen tro jag är gravid för det. 

• Havsluft1

Jag har varit på en möhippa där bruden var hemligt gravid, bara en av tjejerna visste. Hon som visste hade ordnat en stor flaska med "brudens favoritdrink" som hon fick ha med sig hela dagen och dricka ur, medan vi andra drack vin från bag-in-box. Självklart var det alkoholfritt i flaskan. Jag tror inte att någon misstänkte något.

• NewYorkBrud
    Havsluft1 skrev 2011-06-30 20:16:22 följande:
    Jag har varit på en möhippa där bruden var hemligt gravid, bara en av tjejerna visste. Hon som visste hade ordnat en stor flaska med "brudens favoritdrink" som hon fick ha med sig hela dagen och dricka ur, medan vi andra drack vin från bag-in-box. Självklart var det alkoholfritt i flaskan. Jag tror inte att någon misstänkte något.
    fasiken vad smart!!!!
  • Dejli
    Havsluft1 skrev 2011-06-30 20:16:22 följande:
    Detta tycker jag var ett bra förslag! Hitta inte på några konstigheter med penicillin eller annat som gör att man inte "får" dricka, det kommer bara skapa misstankar... en egen flaska funkar ju inte så bra om man ska gå ut någonstans bara, men om ni ska på restaurang eller krogen så kanske du kan prata med baren innan? Kanske komma överens med dem om att bruden får drinkbiljetter eller något som de ger ut alkoholfria drinkar på?
  • BlackWIngedAngel

Jag har gjort detta åt en gravid brud en gång. Hade med mig Shirley temple till henne och en Tequila sunrise till oss andra. De såg i princip likadana ut så det var bara vi som visste vad som skilde dem åt. :)

• BlackWIngedAngel

Och så fick hon alkoholfritt vin till maten, förstås.

Kattpoet: Nej, man reagerar inte på att folk inte vill ha vin till maten vanligtvis, men om bruden tackar nej på sin egen möhippa, så är det ändå lite skillnad, om man vet att hon dricker alkohol annars. 

• Oniq

Om ni ordnar med något som go-cart eller att köra svävare så FÅR bruden inte dricka något innan av lagliga skäl, det kan vara en rätt ok täckmantel att börja med.

• MuBu
    Oniq skrev 2011-07-01 08:38:59 följande:
    Om ni ordnar med något som go-cart eller att köra svävare så FÅR bruden inte dricka något innan av lagliga skäl, det kan vara en rätt ok täckmantel att börja med.
    Eftersom bruden är gravid så tror jag inte att dom väljer GoCart, det kan vara risk för bebisen.
    Men jag förstår hur du tänker.
Svar på tråden Hemligt gravid brud som ska hippas, bara jag vet...