• helsod79

Vad tycker ni om den här klänningen på en gäst?

Har letat klänning överallt känns det som och har bara hittat denna som jag kan tänka mig hittills... men är lite fundersam om den är för mörk (för mycke svart) på ett sommarbröllop? Klädselkoden är valfri. Säg gärna vad ni tycker!! Kanske förslag på vad jag kan ha till om ni tycker den är ok...

• Svar på tråden Vad tycker ni om den här klänningen på en gäst?
  • Gramson

Är det valfritt som gäller så är det ju fritt fram! Om du vill kan du ju ha en ljusare sjal om axlarna...

• Freakie

Tycker absolut att den fungerar till ett sommarbröllop, snygg! Du kan ju alltid ljusa upp den med sjal och skor i några av färgerna i klänningen, så upplevs den nog som mindre svart. Vi har själva klädsel kavaj och jag hade absolut tyckt att det var OK om någon av våra gäster kom i denna klänning.

• Chicita

Svart ska man inte bära för att det förknippas med begravning.
    Men den där klänningen hade väl knappast någon valt för en begravning Glad

Som andra har kommenterat så kan du ju göra intrycket ännu ljusare och "mer bröllopsmässigt" genom att ha ljusa skor och en ljus sjal (eller kanske bolero om du trivs bättre med det)
    Satsa på en snygg ljus och blommig handväska också så förstärker du intrycket ytterligare, och varför inte en ros i håret? Glad

• Baryk

Körde förbi ett gäng bröllopsgäster igår, och många av tjejerna hade liknande klänningar som den här. Svart botten och blommor, en del hade mycket mönster med gult i, en del med rosa och en del i himmelens alla färger. Med andra ord, det borde gå fint!

• bruden i skogen

Hur snygg som, det ärj u inne med blommor på kläder i år

• millan

Skit snygg !!! Vart har du hittat den ??? Klart du kan ha den. Som dom andra skriver, nått ljust till så blir det perfekt !

• Maria414

Det hela beror ju förstås på vilket slags bröllop det är. Om du vill ha en blommig klänning men kanske inte svart så kan du ju alltid kolla igenom klänningarna hos Cissiochselma. De säljer unika, färgglada klänningar som bara finns i ett begränsat antal. Just nu har de dessutom sommarrea - så passa på!

• helsod79
    millan skrev 2011-06-25 11:10:39 följande:
    Skit snygg !!! Vart har du hittat den ??? Klart du kan ha den. Som dom andra skriver, nått ljust till så blir det perfekt !
    Finns på MQ!

Tack för alla svar!
  • millan
    helsod79 skrev 2011-06-27 23:14:17 följande:
    Finns på MQ!

Tack för alla svar!
    Tackar !! Då ska jag kika på den =))
Svar på tråden Vad tycker ni om den här klänningen på en gäst?