• pluggisen

kan jag?

Vad tycker ni om denna klänningen som gäst på ett Kavajbröllop? Min väninna ska gifta sig och hon tycker absolut att jag ska ha den på hennes bröllop men nu ska min kusin oxå gifta sig, kan jag ha den på hennes bröllop oxå? Har läst på andra sidor att Kavaj är samma sak som Mörk kostym och då kan man ha en elegantare klänning.........Vad tycker ni? Finns sjal till som man knyter bakom ryggen som en bolero.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-25 19:17
    Det är inte samma gäster på bröllopen så det är helt olika bröllop.
  • Svar på tråden kan jag?
  • Doris

Dresscoden Kavaj är INTE samma sak som Mörk kostym.....

• pluggisen

okej, vad bra för alla skriver olika........men vad tycker ni?

• Jag han

Jag tycker den var jättefin! Passar väl till de flesta klädkoder? Förutom de mer högtidliga som "frack" exempelvis..

Jag hade inte reagerat på något negativt sätt om en av mina gäster kom klädd i en sådan klänning.

• pimory

jättefin klänning :)
    klart att du kan ha den och till båda bröllopen oxå..
    man ska inte behöva handla nya kläder bara för att man ska på bröllop...

• pluggisen

Vad jag blir glad!!!

jag blev lite osäker idag, började tvivla helt enkelt, så jag slängde ut frågan här på BT,

jag har köpt den klänningen i BLÅTT. men jag måste köpa nya skor...........Vilken färg är bäst, jag tänkte gråa men dte verkar svårt att få tag i, sedan vet jag inte hur jag ska ha håret........

• pimory

har du långt hår så tycker jag det är fint att locka det..
    svarta skor kanske ?

• Jag han

Blått är ju också skitsnyggt! Tänk med lite pärlor till! :) *gillar* Är klänningen mörkblå eller ljusblå? Svarta skor funkar ju alltid annars :) Vitt är ju också fräscht till sommarbröllop.

pluggisen skrev 2011-06-25 20:34:07 följande:
    Vad jag blir glad!!!

jag blev lite osäker idag, började tvivla helt enkelt, så jag slängde ut frågan här på BT,

jag har köpt den klänningen i BLÅTT. men jag måste köpa nya skor...........Vilken färg är bäst, jag tänkte gråa men dte verkar svårt att få tag i, sedan vet jag inte hur jag ska ha håret........
  • pluggisen

Klänningen är i flaggblått lite mörkare kanske men inte marinblått.

Jag har mina skor från mitt bröllop, de är lite gräddvitabeiga.........med liten klack. ska prova, annars har jag svarta pumps men jag tyckte att det blev lite tråkigt med svart men det kanske blir riktigt snyggt.......Hon på bilden har ju svarta skor.

Jag har  strax innan axlarna långt hår och blond......tänkte sminka i gråa nyanser och färggrant läppstiftGlad

• Jag han
    Du kommer bli supersnygg! :)
    pluggisen skrev 2011-06-25 21:25:48 följande:

Klänningen är i flaggblått lite mörkare kanske men inte marinblått.

Jag har mina skor från mitt bröllop, de är lite gräddvitabeiga.........med liten klack. ska prova, annars har jag svarta pumps men jag tyckte att det blev lite tråkigt med svart men det kanske blir riktigt snyggt.......Hon på bilden har ju svarta skor.

Jag har strax innan axlarna långt hår och blond......tänkte sminka i gråa nyanser och färggrant läppstiftGlad

• knyttan
    Doris skrev 2011-06-25 19:23:45 följande:
    Dresscoden Kavaj är INTE samma sak som Mörk kostym.....

Det är helt rätt - klänningen passar fint till "Kavaj", men inte till "Mörk Kostym" eftersom den är både axelbar och kort. Till mörk kostym förväntas damer ha något som går över knäna och som täcker axlarna.
    Du gör så klart som du vill, men enligt etiketten är det fel. Men fin klänning är det!
  • pluggisen
    knyttan skrev 2011-06-25 23:55:40 följande:
    Det är helt rätt - klänningen passar fint till "Kavaj", men inte till "Mörk Kostym" eftersom den är både axelbar och kort. Till mörk kostym förväntas damer ha något som går över knäna och som täcker axlarna.
    Du gör så klart som du vill, men enligt etiketten är det fel. Men fin klänning är det!

Det är dresscod Kavaj på bröllopen.

Jag har sytt på smala axelband och så fick jag en sjal till klänningen när jag köpte den. Så det kommer bli jättebra:)

• pluggisen

puffar lite för fler kommentarer:)

• ClaraH

Jag tycker att du kan ha den till klädkod Kavaj, du har ju en sjal till kyrkan. F.ö. ville jag bara kommentera att Kavaj inte är det samma som Mörk kostym. Traditionellt är det ju samma sak, men på senare år så har klädkoden Mörk kostym tillkommit och klädkoden Kavaj har lättats upp något, men det innebär ju fortfarande hel kostym även om den inte måste vara mörk. Men många har ju mörk kostym även om det är klädkod Kavaj som man, men ur kvinnlig synvinkel kanske man får tänka till lite mer.

Angående din klänning, så är ju modet så att man t.ex. har axelbandslöst på en fest utan någon klädkod alls, modet är liksom så nu. Så det är ytterligare ett skäl att du kan ha den.

Svar på tråden kan jag?