Inlägg från: Rebeccan |Visa alla inlägg
  • Rebeccan

Mat på buffé - tips och råd?

Jag tycker att det låter som en jättebra buffé! Jag ska gifta mig 23/7 och vi ska också ha buffé som vi till viss del gör själva och resten gör våra mammor. Vi kommer ha allt kallt. Vi kommer ha:

* Potatissallad
    * Pastasallad
    * Tjälknöl
    * Dubbelmarinerad fläskfilé
    * Hel laxsida
    * Strömstadrulle
    * Västerbottenostpaj
    * Mozarella-  och tomatsallad
    * Grönsallad
    * Foccacia med rosmarin och fetaost
    * Gratinerade champinjoner med ost i

Jag har säkert glömt någonting men i stora drag är det vad vi ska äta. Nåt du tycker att vi glömt eller som inte passar in? Hoppas iaf att det ska räcka i antal rätter och att gästerna tycker att det smakar gott :) Lycka till med ditt bröllop! 

//R 

• Rebeccan

Vi kommer ha dressingar och såser till maten, men har inte tänkt några röror. Kanske ska lägga till det? Hmm, ska fundera på det!

Potatissalladens recept är min svärmors. Man blandar potatis med lite sallad, grän paprika, lite majonär, vatten och kryddor. (Tror det är allt) Låter simpelt men den är väldigt god!

Pastasalladen är med bacon, champinjoner, grädde och lite annat tror jag. (Mammas recept)

En strömstadrulle görs ungefär såhär:

Man gör en deg av smör, mjöl och ägg som man sedan lägger på ett bakplåtspapper och kör i ugnen en liten stund. Sedan vipar man grädde som man blandar med lite majonäs, räkor, hackat ägg, dill, ärtor och salt å peppar. När degen från ugnen har svalnat breder man ut röran på degen och rullar ihop, ungefär som en rulltårta. Sedan lägger du rullen i kylen och serverar den följande dag. Jättegott! 

Hoppas att gästerna ska bli nöjda och kommer äta bra :) 

Svar på tråden Mat på buffé - tips och råd?