Smekdagar med barn?
Vi kommer inte att komma iväg på någon bröllopsresa direkt efter vårt bröllop etersom vi först kommer att ha en massa gäster utomlandsifrån, som stannar efter bröllopet och det känns oartigt att åka bort då. Sedan börjar jag på ett nytt jobb och kommer inte att kunna ta semester på länge så vi tänkte att vi ändå skulle smita iväg två nätter ut i skärgården. Det borde ingen sura över, kan man tycka och vi har bokat två nätter i lyxsvit med goda middagar. Vi har en son och tänkte åka utan honom, det handlar ju bara om två dagar och min blivande man tycker att det är viktigt att det bara är han och jag eftersom det är våra "smekdagar". När vi bestämde det där oroade jag mig för hur det skulle gå med amningen eftersom jag fortfarande ammar, men vi tänkte att han borde amma så lite att det skulle funka att lämna honom hos sin farmor. Nu har han varit sjuk och jag var ensam med honom i en vecka då han mådde dåligt och vägrade äta annat än bröstmjölk så vad gör man? Jo, man måste ju låta barnet äta, speciellt som jag var ensam och inte orkade gnäll i flera dagar helt själv. Så nu har jag världens produktion så när jag vaknar på morgonen gör det ont och han måste amma så att det blir bra. Jag kommer ju aldrig kunna vara borta två dagar utan att få mjölkstockning! Vi giftes oss om mindre än två veckor och jag hinner j inte sluta att amma på den tiden. Dessutom var jag redan innan tveksam till att inte ta med honom eftersom jag aldrig någonsing varit ifrån honom så länge. Det längsta var 10 timmar på min möhippa och det var första och enda gången och även då kom jag hem med sprängfyllda bröst. Hur skulle ni göra? Köpa en pump endast för två dygn, när jag snart ska sluta amma ändå? Men hur går det med sonen hos hans farmor som han aldrig träffar annars? Det känns jobbigt allt det här, men alla verkar tycka att jag är knäpp och att det bara är att lämna honom. Är det andra som funderar på att ta med barnen på smekmånad?