Slipsar i omöjliga färger eller vad???
Hur svårt kan det vara att finna en slips i Lime eller äppelgrön??? Omöjligt har det visat sig. I bröllopsbutikerna är färgerna fel, mörkgröna eller mintgröna. Likadant på dressman och så. Söker man på nätet finner man EN ENDA http://www.sidenslipsen.se/Slipsar/Slips-3593-Gron/flypage-ask.tpl.html?pop=0 Vilken JAG tycker är jättesnygg men gubben skulle hellre hänga sig i den än att bära den! Enfärgad måste det vara. Och jag respekterar hans önskemål! Han har ju stått ut med mig i över ett år så nu får väl jag stå ut med det enkla krav han har!
Men är Lime- eller äppelgrön verkligen OMÖJLIGT att finna i enfärgat??? Behöver förresten två, har ju lillgrabben med! Jag KAN sy till viss del, men slipsar... Flugor är lätta, har sytt frack-set till lillgrabben en gång och storsysterns klänning i samma tyg. Sååå fint de matchade!
Men slipsar är ju mer finurliga. Måste jag sy dessa själv för att få dem exakt som jag vill?
Någon som har mönster? Helst på sådana breda slipsar ni vet, tycker sådana är snygga. Stooor knut, festliga... Förstår ni vad jag menar?