• Mirjami

Slipsar i omöjliga färger eller vad???

Hur svårt kan det vara att finna en slips i Lime eller äppelgrön??? Omöjligt har det visat sig. I bröllopsbutikerna är färgerna fel, mörkgröna eller mintgröna. Likadant på dressman och så. Söker man på nätet finner man EN ENDA http://www.sidenslipsen.se/Slipsar/Slips-3593-Gron/flypage-ask.tpl.html?pop=0  Vilken JAG tycker är jättesnygg men gubben skulle hellre hänga sig i den än att bära den! Enfärgad måste det vara. Och jag respekterar hans önskemål! Han har ju stått ut med mig i över ett år så nu får väl jag stå ut med det enkla krav han har!

Men är Lime- eller äppelgrön verkligen OMÖJLIGT att finna i enfärgat??? Behöver förresten två, har ju lillgrabben med! Jag KAN sy till viss del, men slipsar... Flugor är lätta, har sytt frack-set till lillgrabben en gång och storsysterns klänning i samma tyg. Sååå fint de matchade!
    Men slipsar är ju mer finurliga. Måste jag sy dessa själv för att få dem exakt som jag vill?

Någon som har mönster? Helst på sådana breda slipsar ni vet, tycker sådana är snygga. Stooor knut, festliga... Förstår ni vad jag menar?

• Svar på tråden Slipsar i omöjliga färger eller vad???
  • ClaraH

Jag skulle gå till en bättre herrbutik och prata med dem. Om det är viktigt så kanske de kan beställa, men det kanske kostar lite mer än på nätet. Vi hittade lila slipsar i en herrbutik, men de tog endast hem en eller två av varje, men vi kunde beställa så att vi fick fem stycken.

• Loche

Jag har sytt en slips och det var inte alls så svårt som jag trodde! Jag slaktade en gammal slips och sprättade upp den och använde som mönster, helt enkelt,,,

Lycka till! :)

• Mirjami
    Loche skrev 2011-06-27 10:19:49 följande:
    Jag har sytt en slips och det var inte alls så svårt som jag trodde! Jag slaktade en gammal slips och sprättade upp den och använde som mönster, helt enkelt,,,

Lycka till! :)
    Oooh, vilket tips. Får fråga gubben så jag inte slaktar ngn favorit bara :)

ClaraH: Hade gärna gjort det om jag varit mer förutseende. Är 5 veckor kvar nu och beställer man nu kan man nästan räkna bort hela Juli pga semester. ALLT tar längre tid så jag vågar inte förlita mig på en extra mellanhand. Annars hade jag absolut gjort så!
  • Loche
    Mirjami skrev 2011-06-27 10:29:03 följande:
    Annars köper du helt enkelt en gammal slips på myrorna för en tia! ;)
  • BlackWIngedAngel
    Mirjami skrev 2011-06-27 10:49:02 följande:
    Ha haaa, preciiis!!! Tackar tackar tackar :))) :*
    Det var så lite så. :) Sökte bara på google.
  • Mirjami
    BlackWIngedAngel skrev 2011-06-27 10:55:38 följande:
    Det var så lite så. :) Sökte bara på google.
    Men tusan- Jag med... Fast på svenska sidor visserligen, var nog där felet satt! Denna blev det: http://www.bows-n-ties.com/solid-apple-green-mens-tie-p-13938.html

En till gubben och en till lillgrabben. Redan betalda och klara pch precis vad jag sökte :)
  • BlackWIngedAngel
    Mirjami skrev 2011-06-27 10:58:26 följande:
    Men tusan- Jag med... Fast på svenska sidor visserligen, var nog där felet satt! Denna blev det: www.bows-n-ties.com/solid-apple-green-mens-ti...

En till gubben och en till lillgrabben. Redan betalda och klara pch precis vad jag sökte :)
    Ja, då blir utbudet säkert mindre. Men vad bra att det löste sig då! :)
  • ClaraH
    Mirjami skrev 2011-06-27 10:29:03 följande:

ClaraH: Hade gärna gjort det om jag varit mer förutseende. Är 5 veckor kvar nu och beställer man nu kan man nästan räkna bort hela Juli pga semester. ALLT tar längre tid så jag vågar inte förlita mig på en extra mellanhand. Annars hade jag absolut gjort så!
    För oss tog det tfyra dagar (vi var inne i butiken en lördag), men då var det ju i och för sig så att vi bara skulle komplettera med fler slipsar i en och samma färg, så de var ju redan uppsydda.
  • 4everwe2

Har du Dollar store i närheten där du bor? Isf har dom slipsar där i just dom färgerna. Var just dit och köpte rosa slipsar. Har sökt och sökt efter "den" rosa färgen överrallt. Hittade där för 20 kr slipsen!!  Hittade inget fel på dom fast dom var billiga. Ser ut som vilken slips som helst

• Mirjami
    4everwe2 skrev 2011-06-27 16:04:01 följande:
    Har du Dollar store i närheten där du bor? Isf har dom slipsar där i just dom färgerna. Var just dit och köpte rosa slipsar. Har sökt och sökt efter "den" rosa färgen överrallt. Hittade där för 20 kr slipsen!!  Hittade inget fel på dom fast dom var billiga. Ser ut som vilken slips som helst
    Tyvärr, trots att man bor i Borås där alla andra butiker finns typ, då finns inte just Dollar store. Men jag köåte dem online enligt ett tips ovan till en sida, och de ligget hemma nu, i exaklt samma färg som ballongerna, mina smycken mm.
Svar på tråden Slipsar i omöjliga färger eller vad???