Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang
ansluter mig här hos er :)
ansluter mig här hos er :)
Hm.. jag undrar om inte jag har en mantel av samma mönster?? Iallafall har jag en mantel där luvan har insnitt.. Första året lät jag det vara så, men sen har jag sytt i ett foder för hand i fållen.. Mycket bättre
Det kanske inte alls är så du menar, men min mantel blev snyggare!
Åh jag blir så sugen på att sy en ny klänning, i ylle den här gången.. men jag sydde en i fjol och i år så måste all tid och alla pengar läggas på bröllopet.. men till nästa MV så kanske
Te-färgning.. hmm.. häftigt, men blir det inte flammigt tror du?
Nu vet jag inte om det här är något tips egentligen, men "te med mjölk i"-fläckar är ju i princip omöjliga att få bort från kläder, så om man te-färgar med mjölk kanske färgen håller bättre? Jag vet inte, men det var en tanke jag fick..
Ja just det, växtfärgning. Finns det inga andra växter man kan använda sig av då? Ex. rödbeta eller liknande?
Åh jag kan sakna den där känslan jag fick när man stax skulle gå av båten och man såg Gotland framför sig.. nu när jag bor här är det... vardagsmat.. båtresan är bara besvärlig och inte åker man omkring och upptäcker nyafantastiska platser heller...
Därför är medeltidsveckan perfekt! Då försöker jag vara så mycket ledig som möjligt och verkligen låta min "Gotland- och historienörd" komma fram hi hi
Jag undersöker ruiner, går på konserter, fikar på nya ställen..
Chikita - Hur går det med färgningen? Biter något annat än te?
Här pågår ju som du kanske vet nedräkningen till bröllopet, men insåg också att "om det inte är mer än kanppa 4 månader kvar till bröllopet, så är det lika lång, eller kort, tid tills det är MV" Det gillas!
Jag fick lite medeltidsfeeling i Visby idag också. Tornerspel och medeltidsmusik. Underbart!!
Tjusigt Chicita