• cajsalouise

Hjälp! Psalmer och musik till höstbröllop!

Snälla hjälp mig någon, har funderat och tittat på internet efter någon fin psalm som passar ett höstbröllop i september men hittar ingen! Kommer ni på något? Behöver också hjälp med ideér vad gäller inmarchmusik och musik till utmarchen...

• Svar på tråden Hjälp! Psalmer och musik till höstbröllop!
  • Bettina

Några ingångs respektive utgång musik som jag gillar är 

Ronja rövardotter
    Änglagård
    Gotländsk brudmasch
    Underbart 

• förlovadflicka

Ingen psalm, men Try to remember är ju en bra låt för ett septemberbröllop ;)

• OomphGirl

Vad jag vet finns det tvs arstidspsalmer for host och bada ar valdigt begravningslampliga...

Vad for psalmer ni kan tankas gillar ar alltid svart. 

En lovsangs psalm som later otroligt vacker pa orgel och som ar mkt latt att sjunga med i ar psalm 8. O store Gud. psalmboken.blogspot.com/2010/01/o-store-gud.html
    Har hur den later pa engelska Huddersfield Choral Society & Joseph Cullen – O Lord my God

289 Guds kärlek är som stranden 
    ar en annan otroligt fin psalm, men ta kanske bara de forsta 2 eller 3 verserna..

294 Välsigna Herre, alla dem som bygger ett gemensamt hem

• LindaochJohn

Carolas "När löven faller ner"?

• Blåklocka2012

Förra hösten spelade och sjöng jag vid ett bröllop där brudparet hade val att byta ut några ord i Ulf Lundells låt "Kärleken förde oss samman", vilket plötsligt gav den en riktigt härlig höstkänsla! Första versen lydde då:

"Solen står lågt över fälten
    Vinden går lojt genom löven
    Hösten vilar och väntar
    Det susar och söver i träden..."

Kanske kan va nåt? Anna-Lotta Larsson har gjort en fin version av låten, om ni vill söka på Spotify.

/Ann-Sofie 

• augustibrud11

Jag vill ge dig o Herre min lovsång är väligt fin tycker jag.. Passar när som på året ;)

• cajsalouise

tack för många bra tips! Keep them coming!

Svar på tråden Hjälp! Psalmer och musik till höstbröllop!