• Rickina

Underkjol?! Jag fattar inte hur jag ska ha den!

Nu blir detta svårt att beskriva med text, men jag har två olika underkjolar, en med två ringar och tyll, och en med tre ringar, tyll och formad ut till släpet. Men när jag provar dessa underkjolar till klänningen ser det JÄTTEDUMT ut. Det är en A-formad klänning, och om man ser på bild så går ju nedre delen av klänningen jämnt ut som en klocka ungefär. Det gör det inte när jag har underkjolen (spelar ingen roll vilken) på mig.

Jag vill att det ska börja gå utåt vid höfterna, sen mer och mer.. ja ni fattar. Men här börjar det gå utåt vid låren. Ser förjävligt ut. som om jag har underkjolen sittandes vid låren ungefär.
    Drar jag upp underkjolen så den börjar ungefär rätt (men inte tillräckligt rätt) så slutar den alldeles för långt upp, så att de sista 10cm på klänningen bara hänger och fladdrar och står inte ut.

Det är en fast underkjol i klänningen, men bara en liten en, så har jag bara den så blir det ingen A-form på klänningen och det veckar sig jättemycket.

Hoppas ni förstår vad jag menar och att någon av er kan hjälpa mig med detta!

• Svar på tråden Underkjol?! Jag fattar inte hur jag ska ha den!
  • Pinkgrape

Har du en underkjol som är till för klännigar av sjöjunfrumodell? Det låter nästan så.

Alltså som ska sitta under en klänning av typ denna modellen?

Har du bilder?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • brudflickan

hmm var sätter du den? Alltså sitter den i midjan eller på höften? Är du lång? Kanske att underkjolen är för kort. Själv fick jag sy upp min underkjol för att det skulle se bra ut!

• Rickina

Alltså båda underkjolarna ska vara till en A-fomard klänning, men tänk om det är fel.. x2 dessutom! Har tyvärr inga bilder :(

• Rickina

Hittade en bild på nätet, som högra bilden ser den ena ut.

Den andra är utan släp.

Kan det vara den insydda underkjolen som förstör? :S

• Pinkgrape

Jag har en exakt sådan underkjol. Haha har dock inte prövat ihop med klänning ännu, tänk om min också är helt knasig :P Är det släp på din klänning?

• Rickina
    brudflickan skrev 2011-06-30 12:07:06 följande:
    hmm var sätter du den? Alltså sitter den i midjan eller på höften? Är du lång? Kanske att underkjolen är för kort. Själv fick jag sy upp min underkjol för att det skulle se bra ut!
    Jag har satt de både på höfterna och i midjan och under brösten för att jämföra... haha.. Inget ser bra ut. Jag är 168cm.
    Pinkgrape skrev 2011-06-30 12:09:42 följande:
    Då låter det ju som att det är fel storlek. Är båda underkjolarna fel?
    Det är nog onesize på båda, jag är medellång och medeltjock.. haha.
  • Rickina
    Pinkgrape skrev 2011-06-30 12:11:46 följande:
    Jag har en exakt sådan underkjol. Haha har dock inte prövat ihop med klänning ännu, tänk om min också är helt knasig :P Är det släp på din klänning?
    Ja det är släp på klänningen och jag hade svårt att bestämma mig för om jag ville fylla ut släpet eller bara själva klockan och köpte därför två underkjolar.
Svar på tråden Underkjol?! Jag fattar inte hur jag ska ha den!