• angelikanygren

Vart ska man åka?! Förslag TACK!

Hej!

Jag och min blivande man gifter oss i slutet av Augusti. Och vi funderar fortfarande på vart vi ska åka på bröllopsresa. Men vi kan inte komma överens om vart vi vill åka. Eller vet inte riktigt heller vart vi vill åka. Då jag aldrig har varit utomlands innan så vill jag åka till ett ställe som man har lite mer planerat, medans han vill att vi bara ska ta en sista minuten och åka någonstans spontant.

Kan någon hjälpa oss att hitta rätt ställe och till rätt pris! Förslag på bra resor önskas!

• Svar på tråden Vart ska man åka?! Förslag TACK!
  • Chicita

Vi åker hit:
    http://www.tematoscana.se/component/boende/?task=hotel&id=23

Jag har aldrig varit längre än till Danmark. Och jag känner att jag vill komma iväg någonstans där vi kan uppleva en del av kulturen.
    Alltså inte bara ligga på stranden eller softa på ett plastigt hotell med 700 andra turister Flört

Men mycket hänger väl på vad ni tycker är ett bra pris, och vad ni vill ha ut av resan...

• ClaraH

Vi åker till Italien och har bokat reguljärflyg och hotell på egen hand. Men det går ju att ta en resa från ett charterbolag om man inte är van att resa. Men det är inte speciellt svårt att fixa det själv.

Vi gillar verkligen Italien för klimatet, kulturen och maten och kommer att vara både på ostkusten nära Rimini och i Rom, på det sättet får vi både bad och stad. Vi åker nog tåg emellan tror jag nu (det har vi gjort förut och det gått bra).

• Oberon

Vill ni åka direkt efter bröllopet och har ni funderat hur långt ni kan åka och hur mycket det får kosta?

• SannaoAndreas

Ska ni åka direkt efter bröllopet?
    Ska ni det så tycker jag att Prag är en mysig stad. Se till att bo nära slottet. Mysigt och kort restid... Typ 3 h från Arlanda.
    Jag och min blivande ska åka (men det blir först vintern 2013) till Zell an See i Österike och åka skidor.
    Kanske kan vara något?

• jozzelove

Vi gifter oss den 27augusti, den 29augusti kl 6.00 lyfter vi från Kastrup =)
    Resan går till Aruba (7nätter) och sen flyger vi över till Curacao (7nätter)!!!
    Vi har med hjälp av Ticket bokat resan som kostade oss ca. 50 000:- och då vill jag tillägga att det är all-incusive första veckan + att det ända vi önskat oss i bröllopspresent är pengar på Forex (som ett bankkonto där du kan plocka ut pengarna kontant om du så önskar)

En sånhär resa gör man bara en gång i livet =) Ska bli underbart <3

Svar på tråden Vart ska man åka?! Förslag TACK!