Valslåt med TYDLIGA taktslag...??
Ska försöka oss på att öva vals hemma, men känner att vi behöver en låt med väldigt tydliga taktslag i för att inte tappa bort alldeles. Någon som har förslag?
Ska försöka oss på att öva vals hemma, men känner att vi behöver en låt med väldigt tydliga taktslag i för att inte tappa bort alldeles. Någon som har förslag?
"Carribean blue" av Enya har tydliga taktslag efter introt :) Lycka till
Ska genast lyssna!
och tack! Alla lyckönskningar kan nog behövas... jag har hyffsat lätt för mig och kan ganska lätt följa om någon för...men om den som för har två vänsterfötter blir det desto svårare...
Skulle isf föreslå alla gamla Taube-valser! Sjösala, Calle Schwens, Rosa på bal tex ! Tydliga och bra!
Lycka till!
DOm går så himla fort, hur fasiken ska man hinna med det?
Som nybörjare, är det bättre att hitta en låt med lite långsammare tempo?
Vi hade gärna velat ha nothing else matters - metallica - men känns som oöverstigligt..
Vi hade gärna velat ha nothing else matters - metallica - men känns som oöverstigligt..
Ska genast lyssna!
och tack! Alla lyckönskningar kan nog behövas... jag har hyffsat lätt för mig och kan ganska lätt följa om någon för...men om den som för har två vänsterfötter blir det desto svårare...
Haha, Förstår precis :) Samma men min blivande!!! Men till "Carribean blue" går det hyfsat okej, för där hör han verkligen alla stegen ;)
På bröllopet tänker vi däremot dansa till "Av längtan till dig" men Åsa Jinder. Men den är inte lika tydlig så den får vi öva till senare!
När man tittar på youtube och liknande finns många som lär ut s.k. boxstep. Kan man utgå från det?
Vi har vår kurs i kväll, hittills har vi bara valsat runt i vardagsrummet. Det ska bli ritkigt spännande!
Vi har valt en svår låt att dansa till, hårgalåten på nyckelharpa så vi får se hur det går :/
En låt med väldigt tydlig takt och som inte går så fort är fattig bonddräng (Från Emil i Lönneberga) med Tommy körberg :)
Kanske inte den mest positiv låten men är bra att öva till, det gör vi :P