Inlägg från: Schumeline |Visa alla inlägg
  • Schumeline

Sytråden

hej!
    jag har rotat i skåpet och hittat min mammas gamla brudklänning som jag vill sy om. den är väldigt fint sydd i et fint tyg, men jag vill ta bort översta delen som är helt upp till halsen och puffärmar ;) och ta bort dragkjedjan och göra om den till knytning.
    OCH! så klart! spets över hela!!! jag är helt galet förälskad i enkla former och massa massa ljuvlig spets! jag tänkte mej öppen rygg men spets över den bara delen. 
    typ så här:
    pinterest.com/pin/194147433906760756/
    eller så här:
    pinterest.com/pin/194147433906794479/
     men hur hade det funkat med snörning? jag är en sån som går ner i vikt så sjukt mycket genast jag är stressad, så jag räknar med att jag tyvärr tappar några kilon..

jaja, hur som helst. jag har inte sytt så väldans mycket. bara sytt in kläder och sånt. men är duktig me dhänderna generellt. är det galskap av mej att fundera på om jag kan fixa detta själv? jag har ju egentligen hela klänningen klar. grunden ju. så det är bara spets och bort med dragkjedjan. vad tror ni?? 

• Schumeline

krystal: så coolt med fler som provar!! :) kvinnor kan! det såg jättefint ut på bilderna, var det så att du är klar med den nu?
    sara: ja, det blir nog svårt med både spets och snörning. får kanske bara hoppas på att inte gå ner så mycket i vikt. kanske man hade kunnat göra en blandning av den du föreslog och denna:
    http://pinterest.com/pin/194147433906863379/
    men är det väldigt svårt att sy i spets? jag vill egentligen gärna prova faktiskt. mamma har sytt den själv, och hon dog i våras så jag hade väldigt gärna kunna sytt den själv och gift mig i hennes klänning. hade varit så fint!
    det jag är orolig för är hur man får kanterna fint, som på länken här över. har de lagt till olika delar tro?
    någon som vet vart man kan få tag i bra spetstyg och borde det vara i nån viss kvalitet? 

• Schumeline

fin! du får visa hur västen bli sen då :)

Svar på tråden Sytråden