• Brud011

Konsultation eller provuppsättning?

Börjar inse att det är en skillnad på detta... kan vara iaf. Om man visste allt man skulle frågat innan! 
    Men iaf, vilka gör provuppsättning hos sin frissa innan och vilka har konsultation?  

• Svar på tråden Konsultation eller provuppsättning?
  • bruden

Har haft konsultation och ska göra provuppsättning. Först pratade vi lite allmänt om olika frisyrera som skulle kunna passa mig. Vi kollade på bilder osv. Sen valde vi ut ett par olika som frisören ska prova sen.

• Brud011
    bruden skrev 2011-07-01 07:48:02 följande:
    Har haft konsultation och ska göra provuppsättning. Först pratade vi lite allmänt om olika frisyrera som skulle kunna passa mig. Vi kollade på bilder osv. Sen valde vi ut ett par olika som frisören ska prova sen.
    ja det låter ju bra! det blri ingen provuppsättning för mig men vi har pratat mycket om och nålat upp håret lite så och vi verkar vara på samma spår :)
  • Jeliqa

Jag har haft både och. Vi hade en konsultation några veckor efter att jag bokade frisör och förra veckan gjorde vi en provuppsättning. 

• metoyou

Jag kommer att fixa håret hos min vanliga frisör så vi har pratat om olika frisyrer i ett år nu. Nästa vecka ska jag göra provuppsättningen.

• 2011bröllop

Jag ska göra en provuppsättning

• förlovadflicka

Blir både och för mig, känns väldigt självklart. Men så är min frisör min blivande svägerska också :)

• Fröken Söt

Det lutar åt att det bara blir konsultation för min del. Frisören tyckte att det blir så stor skillnad mellan provuppsättningen och den riktiga pga smink mm, så det är bättre att räkna med lite extra tid på bröllopsdagen istället. Hon hade inga problem med att göra om frisyren flera gånger då, om det skulle behövas. :)
    Jag har sett bilder på vad hon gjort tidigare, så det känns ganska lugnt. Men jag var ändå välkommen att boka in en provuppsättning om jag ville, så jag ska fundera en vända till.

• chrpe

Hur tidigt bokade ni frisör?

• förlovadflicka
    chrpe skrev 2011-07-03 11:16:32 följande:
    Hur tidigt bokade ni frisör?
    Känner ju min så pratade med henne 1,5 år innan när vi förlovade oss. Men hade jag bokat någon annan ett år eller så innan. Vi bokade det mesta då och håret är skitviktigt för mig! :)
Svar på tråden Konsultation eller provuppsättning?