• tezz840

Byggställning vid trädgården just när vi ska gifta oss!!

Vi kommer att ha våran bröllopsfest i svärföräldrarnas trädgård.
    Har fixat partytält och tänkte duka upp några dagar innan då det blir mycket med mat och sådär dan innan.
    Men nu så hade dom fått en lapp hem i brevlådan att dom ska tydligen sätta upp en stor byggställning vid deras hus och trädgård just när vi ska ha festen.. =(
    Dom ska vara där v.29-30 och vi gifter oss på lördagen v.30.
    Även ifall dom skulle ha fått bort ställningen till lördag så tänkte vi ju ändå duka och fixa iordning allt på utsidan i veckan. Så nu e jag lite deppig.
    FAN!!! =(
    Jag bryr mig inte om själva ställningen i sig utan mest orolig för att det ska bli så smutsigt och dammigt överallt när vi dukat upp och gjort i ordning allting.
    Sen så vill man ju inte ha en massa bygg gubbar springa omkring i trädgården när vi donar.. =(
    Usch, vet inte vad jag ska göra nu..

• Svar på tråden Byggställning vid trädgården just när vi ska gifta oss!!
  • Soderek

Ring och prata med dom som har hand om det är mitt förslag. Gå inte upp i varv och stressa för detta just nu. Vet dom om att ni ska gifta er där och är schyssta så försöker dom nog komma därifrån så snart som möjligt!

• Godis

Men om det är dina svärföräldrars trädgård så bestämmer svärisarna själva om dom ska renovera....eller?

• missyJ

Förstår dig helt o hållet! Vi kommer ha hela kyrkan i byggsrällningar plast etc.. Skit tråkigt! Fina kort man kommer få! Not!!!

• tezz840
    Godis skrev 2011-07-01 18:14:53 följande:
    Men om det är dina svärföräldrars trädgård så bestämmer svärisarna själva om dom ska renovera....eller?
    men det är ju ett långt hyreshus som dom bor i alltså, med trädgård. så då bestämmer ju bolaget när dom ska putsa fasaden eller vad dom nu tänkt och göra..
  • Godis
    tezz840 skrev 2011-07-01 20:12:43 följande:
    men det är ju ett långt hyreshus som dom bor i alltså, med trädgård. så då bestämmer ju bolaget när dom ska putsa fasaden eller vad dom nu tänkt och göra..
    Sa inte hyresvärden något när ni frågade om lov att ha festen i trädgården?
  • FelizLane

ooh. ska dom putsa fasaden kan du räkna med suuuupermycket smuts... :( Sorry... Det blev det iaf när de var här i vårat hus och gjorde det..

• tezz840
    Godis skrev 2011-07-02 17:26:46 följande:
    Sa inte hyresvärden något när ni frågade om lov att ha festen i trädgården?
    man behöver inte fråga om lov för att ha fest i sin egna trädgård
  • tezz840
    FelizLane skrev 2011-07-02 22:54:39 följande:
    ooh. ska dom putsa fasaden kan du räkna med suuuupermycket smuts... :( Sorry... Det blev det iaf när de var här i vårat hus och gjorde det..
    ja, jag vet... =(
    Läst lappen igår också och det kommer tydligen inte vara klart v.30, läste fel.. dom kommer hålla på hela hösten.
    Dom börjar v.29.
    Putsning av fasaden, byta fönster och måla balkongen ska dom göra.
    Och dom ville att man skulle rensa 2 meter ut från husväggen. Så nu kanske vi inte ens får plats över huvudtaget.. =(
    Detta suger verkligen.
    Håller på att klura ut att ställa borden på ett annat sätt, men det är inte lätt.. =(
  • Moster Stina

Hyr en hembygdsgård istället!

Det där låter verkligen inget vidare, och inte som något som går att komma runt!

Svar på tråden Byggställning vid trädgården just när vi ska gifta oss!!