Cava eller Champagne??
Vad kommer ni servera som brudskål??
Vi har köpt hem jacobs creek cava, fast jag skulle helst vilja servera riktig champagne gahh jag blir tokig!! Undrar hur andra tänker kring detta!!
Vad kommer ni servera som brudskål??
Vi har köpt hem jacobs creek cava, fast jag skulle helst vilja servera riktig champagne gahh jag blir tokig!! Undrar hur andra tänker kring detta!!
Det blir för dyrt med champagne till 75 gäster tycker vi så vi har valt att servera en prosecco istället, som heter Prosecco dela Robinia.
Vi har provat allt möjligt, både dyrt och billigt men det vi tyckte smakade bäst är Henkel Trocken, 69:-
Vi är båda tokiga i champagne, men dels är det dyrt med champagne (ca 300-350 kr/fl för en bra) och sen är det lite "slöseri" då alla inte uppskattar en champagne, så det blir en prosecco (Rotari) istället.
Servera hellre champagne till er två och så får gästerna dricka cava/prosecco el. dyl.
Håller absolut med dig Dannedo. Det går dock att servera "finare" dryck till brudparet ifall drycken hälls upp av personal så att gästerna inte ser...
Förutsatt att gästerna inte dricker roséchampagne och ni "vanlig", eller tvärtom...
Brudparet kan ju ha med två glas och korka upp en fin champagne under transporten mellan kyrkan och festlokalen, om man nu åker bil eller häst och vagn etc. Det har iaf vi tänkt, riktig champagne till våra 90 gäster blir för dyrt, men vi kan skåla i champagne på tu man hand efter vigseln och sedan fortsätta skåla med de andra när vi kommer till festlokalen...
Vi har handlat mousserande vin i Tyskland. Blev marques de montistrol, kostar 79 kr/flaska i sverige, i Tyskland tog de 40 kronor...
Hejsan!
Om man vill ha champagne men inte vill lägga ned de pengarna kan man köpa Crémant på systemet finns från 99kr/flaska ingen kommer märka skillnaden på det och riktig champagne. Det är precis samma sak men crémant är inte från champagne distriktet.
När jag är i frankrike är det många som bjuder på detta istället för riktig champagne om man vill ha det till en mer vanlig middag och inget man ska fira. Sist hade vi det på nyårsafton innan tolvslaget så togs skumpan fram till själva tolvslaget.