Vart gör ni av brudbuketten?
Jag undrar hur ni gör med brudbuketten under middagen? Kommer ni sätta den i en vas eller kommer ni bara lägga den framför er på bordet? Vill ju såklart torka blommorna dagen efter och spara buketten!
Jag undrar hur ni gör med brudbuketten under middagen? Kommer ni sätta den i en vas eller kommer ni bara lägga den framför er på bordet? Vill ju såklart torka blommorna dagen efter och spara buketten!
Jag tror jag kommer att sätta min i en vas.
Har funderat mycket på vad jag ska göra med den sen. Ett tag var jag inne på att kasta ut den bland de ogifta tjejerna senare på kvällen, men nu lutar det mest åt att vi åker till kyrkogården dagen efter och lägger den på sambons mammas grav.
Jag sätter den i en vas framför oss, sen hänger jag den på tork när vi åker iväg på bröllopsresan.
Det är väldigt smidigt att ha en ganska låg vag till brudbuketten framför er på honörsbordet. Då syns den på bilder på er, ni lägger ändå ganska mycket pengar på den, och ni behöver inte heller någon annan bordsdekorationer än brudbuketten.
Om du vill torka bruduketten är det bra om du ber floristen att helst inte använda oasishållare då den håller vattnet en viss tid vilket inte är det man är ute efter när man ska torka buketten.
Jag kommer att sätta min i en vas......
Och sedan kommer jag att konservera den!
Min bukett är högskaftad så att sätta den i en vas framför oss är nog ingen bra idé ;) Men jag får ha en vas nån annanstans i lokalen och sätta den där. Det är ingen oasis i buketten eftersom det inte är nån hållare kring skaften, bara sidenband :)
Försöker hålla den i vatten under kvällen, dagen efter ska jag åka med den och en bit av tårtan till mormor som är för dålig för att komma på bröllopet.