• Rebeccan

Vart gör ni av brudbuketten?

Jag undrar hur ni gör med brudbuketten under middagen? Kommer ni sätta den i en vas eller kommer ni bara lägga den framför er på bordet? Vill ju såklart torka blommorna dagen efter och spara buketten!

• Svar på tråden Vart gör ni av brudbuketten?
  • Loche

Jag tror jag kommer att sätta min i en vas.
    Har funderat mycket på vad jag ska göra med den sen. Ett tag var jag inne på att kasta ut den bland de ogifta tjejerna senare på kvällen, men nu lutar det mest åt att vi åker till kyrkogården dagen efter och lägger den på sambons mammas grav.

• Linn89

Det är väldigt smidigt att ha en ganska låg vag till brudbuketten framför er på honörsbordet. Då syns den på bilder på er, ni lägger ändå ganska mycket pengar på den, och ni behöver inte heller någon annan bordsdekorationer än brudbuketten.
    Om du vill torka bruduketten är det bra om du ber floristen att helst inte använda oasishållare då den håller vattnet en viss tid vilket inte är det man är ute efter när man ska torka buketten.

• litenkaka
    Loche skrev 2011-07-02 22:03:54 följande:
    Jag tror jag kommer att sätta min i en vas.
    Har funderat mycket på vad jag ska göra med den sen. Ett tag var jag inne på att kasta ut den bland de ogifta tjejerna senare på kvällen, men nu lutar det mest åt att vi åker till kyrkogården dagen efter och lägger den på sambons mammas grav.
    Vilken fin tanke! Den snor jag rakt av den dagen vi gifter oss, men sätter den på vår dotters grav istället. Kommer bara ha en enkel handbunden ändå och så många ogifta känner vi inte
  • Loche
    litenkaka skrev 2011-07-02 22:17:49 följande:
    Vilken fin tanke! Den snor jag rakt av den dagen vi gifter oss, men sätter den på vår dotters grav istället. Kommer bara ha en enkel handbunden ändå och så många ogifta känner vi inte
    Tack. Hon hade älskat att vara med på vårt bröllop och på nåt sätt blir detta en gest till henne och en sätt att ändå göra henne delaktig.

Beklagar att du förlorat din dotter.
  • Bröllop201187

Jag kommer att sätta min i en vas......

Och sedan kommer jag att konservera den! 

• Linn89
    Bröllop201187 skrev 2011-07-02 22:22:13 följande:
    Jag kommer att sätta min i en vas......

Och sedan kommer jag att konservera den! 
    Vad kommer du få betala för det, vill du berätta mer om det och kanske länka någonstans? Är lite nyfiken på det.
  • Rebeccan

Min bukett är högskaftad så att sätta den i en vas framför oss är nog ingen bra idé ;) Men jag får ha en vas nån annanstans i lokalen och sätta den där. Det är ingen oasis i buketten eftersom det inte är nån hållare kring skaften, bara sidenband :)

• Bröllop201187
    Linn89 skrev 2011-07-02 22:58:25 följande:
    Vad kommer du få betala för det, vill du berätta mer om det och kanske länka någonstans? Är lite nyfiken på det.
    Allt mellan 1000-3000 kr kostar beror på florist och oftast hur mkt buketten kostar...... Konserveringen brukar kosta lika mkt som buketten kostar

Jag la in en länk oxå så du kan läsa om det =)

www.brollopstorget.se/Festplanering/1.1028717-konservering-av-brudbuketten
  • baby freeze

Försöker hålla den i vatten under kvällen, dagen efter ska jag åka med den och en bit av tårtan till mormor som är för dålig för att komma på bröllopet.

Svar på tråden Vart gör ni av brudbuketten?