fru i augusti skrev 2011-07-03 20:35:02 följande:
Hm, nu blev jag fundersam. Gör flera av er olika? Är det bäst att bara prova sig fram?
Jag hade redan börjat sminka mig när skrev inlägget tidigare idag. Eller, jag hade lagt primer i hela ansiktet och ögonlocksprimer på ögonlocken. Sen provade jag att lägga concealer både över och under ögonlocket, och sedan ögonskugga på det. Sminket sitter fortfarande jättefint. Men jag tyckte att det kändes som om jag la på så mycket på och kring ögonen. Vill inte lägga på för mycket i onödan.
Bästa är som du säger att prova sig fram!
Jag använder concealer på ögonlocket också, då jag upplever att jag är lite "glåmig" runt hela ögat och inte bara under. Är man inte det, så kör bara på primer och basskugga.
Det är iofs sant det du säger att det kan kännas för tjockt eller för mycket, men det kan också vara positivt då det egna fetterna från huden (som gör att det blir blankt och lägger sig i veck) inte kommer upp till ytan lika snabbt om man kör lite lager på lager :)
Fortsätt testa så ska du se att du hittar något som passar dig och dina ögon bäst!