• LovisaB

Sy om/sy in klänningen hos sömmerska!?

Hej!
    Jag har köpt en klänning som jag behöver både lägga upp, sy in och ändra lite hos sömmerska.
    Är det någon som har tips på någon bra i Göteborg?

Och är det någon som har en aning om vad sånt kan kosta!? Är ju kanske inte värt det om det blir dyrare än att köpa en ny som passar bättre!

Vet att det är svårt att uppskatta kostnader, jag har ingen aning om hur många timmar arbetet kan ta, men vad kostar sånt ungefär?
    Tacksam för vägledning. =)

• Svar på tråden Sy om/sy in klänningen hos sömmerska!?
  • TheJohanna

Jag hade en sömmerska (dock inte i Göteborg) som la upp min klänning, sydde in den, sydde fast BH:n i den och sydde i en liten ögla för att fästa upp släpet, detta kostade totalt 1460 och jag kan tänka mig att det är ungefär standard för jag fick typ samma pris på de ställen jag kollade.

• Jossis81

Sömmerskan som jag lämna min klänning till fins i Trollhättan. Hon var superbillig kostade bara 550 kr. Hon sydde in klänningen och fäst öglor i släpet!

• Sarah Torkelsson

Hej!

Jag skulle kunna hjälpa dig att sy om din klänning. Jag är ny examinerad modedesigner från Textilhögskolan i Borås, har även skrädderi utbildning från Tillskärakademin i Göteborg sen tidigare. Jag bor i Göteborg. Hör gärna av dig så hjälper jag dig för en billig peng!
    Mail: sarah.torkelsson@gmail.com

Med Vänliga Häsningar
    Sarah Torkelsson

• beabir
    Jossis­81 - vad hette sömmerskan som du lämnade in hos? :) 
Svar på tråden Sy om/sy in klänningen hos sömmerska!?