• Nettan80

Skrock?

Hej!

Till en lite konstig fråga kanske :)

Både min mormor och min egna lilla mor skillde sig i deras äktenskap. Men kan jag ändå använda mig av deras vigselringar? Tänkte att jag skulle smälta ner dom och göra en till min egen. men kan detta föra med sig otur? Jag menar med skillsmässa och så?

Lite lustig fråga kanske. Men hur tänker ni?

• Svar på tråden Skrock?
  • hjgs

jag känner att smälta ner och göra helt ny är bara att köra på  men att bära samma alltså inte göra om dom då blir jag skrockfull eller skrockfull vet jag inte heller. hade det varit ett långt och lyckligt äktenskap som tog slut för att någon gick bort känns det mer "rätt" att bära känner jag. skulle själv få min mammas ring (skillsmässa) tänkte då göra som du men av massa olika anledningar så finns inte ringen kvar alls, annars hade jag som sagt smält ner och gjort om eller använt den som etalning på min ring. lite svamel så här på kvällen :P

• RosaMaggan

Jag tror att man får ett långt och lyckligt äktenskap av helt andra anledningar än vilken vigselring man har, så om du frågar mig så är det ingen fara alls.

Lycka till och hoppas att ringen blir toppenfin!

• Aleta

Om du tror att det påverkar så låt bli.

Själv så tror jag inte att det spelar någon som helst roll vilka ringar man har.  

• Chicita

Skrock är självuppfyllande profetior...
    Tror du på det så är chansen stor att det händer eftersom du omedvetet och kanske medvetet letar bevis för att du har rätt.

Men du vet kanske att även om du lämnar in guldet så är det inte det guldet som används för dina ringar sen?
    Det du i praktiken gör är att lämna ringarna som delbetalning för en annan ring.
    Så om det viktiga för dig var att använda deras ringar i en omarbetad form så ska du nog tänka om och prata med din guldsmed vad ni kan göra för att omarbeta ringarna till något som du vill ha, men baserat på deras ringar... 

Svar på tråden Skrock?