Unga och förlovade
Jag och min sambo är 20 och 21 år gamla och har snart varit förlovade i ett år och tillsammans i två år.
För oss är det absolut ingen "ungdomsgrej" utan vi båda vet att vi vill leva resten av livet med varandra.
Själva förlovningen var inte jättetraditionell, utan min sambo sa att han skulle fria "på riktigt" när vi har råd att gifta oss senare. För mig spelade det ingen roll utan jag tänkte ungefär likadant. Att vi skulle ta det då vi har råd att gifta oss. Nu har min sambo fått jobb och börjar föra det här på tal lite oftare, och såklart blir jag överlycklig så fort han vill prata om det.
Tyvärr är inte alla i omgivningen lika förstående och stöttande när det kommer till vår förlovning, i lördags tog min sambo upp ämnet bröllop tillsammans med några av sina vänner och vad jag har förstått så möttes han enbart av sura miner och kommentarer som "du borde tänka efter innan" och exempel på kraschade äktenskap i deras bekantskapskretsar och dylikt.
Jag blev jätteledsen när jag hörde om det här och vet inte riktigt hur jag ska bemöta det eftersom vi båda vill gifta oss och skaffa barn unga.
Förstår mig inte på människor som vill krascha några andras lycka.
Ville egentligen bara lätta hjärtat och kanske få några goda råd.