• Morsian2011

Jag blev hippad i lördags :)

Helt underbar möhippa hade jag i lördags.. blev totallurad och överraskad :) 8.30 fick jag ett samtal från "arlanda skyfall" som sade att "detta är din möhippa" "du kommer idag hoppa fallskärm- du och jag kommer ha det väldigt trevligt tillsammans"-- shit vad chockad jag blev. Först att jag blev så lurad, och för det andra att jag har alltid sagt att det är det enda jag inte vill göra.. HOPPA FALLSKÄRM :) men men.. det var bara att luras. Han sade att jag har 1 timme på mig att ta med mig saker som han listade upp..såsom hotpants, slimtop osv. sedan så väntade en taxi mig utanför huset o körde mig till hemlig destination.. det blev poledance,- ni vet med en strippstång.. det blev femkamp (i formatet som tjejerna själv hade gjort och som hade mening att förbereda mig inför gitermålet), sumobrottning, kasta gamla ex i format av ägg, det blev en underbar mysig picknic och bad.. jag hade en liten söt krona på mitt huvud.. precis i min stil =) det blev att basta på en hel bastuavdelning som tjejerna hade hyrt till oss..och jag blev fixad i håret o sminkad av en kompis som är sminkös/hairstylist och sedan blev det en middag ute o party.. :) Hade massa uppgifter också hela dagen :) Som jag klarade tydligen galant. Det var så kul! mina vänner hade verkligen gjort en dag för mig.. :) Jag är så glad bara så var tvungen o prata av mig =)

• Svar på tråden Jag blev hippad i lördags :)
  • marimekko86
    Längtar att få se vad mina tjejer hittat på...vet nämligen att jag kommer få en möhippa men vart när och hur...ingen aning

Kul att den blev lyckad.!
  • Gwennie

Låter som en helt fantastisk dag! Framför allt verkar ju du vara väldigt nöjd och det är ju precis det som är meningen :)

Jag blev också hippad i lördags!

Visst är det härligt att känna att ens vänner verkligen ansträngt sig för att få till en oförglömlig dag? :D

Jag var ganska säker på att det skulle bli nästa helg då jag vet att en av våra utlandsboende kompisar skulle vara i Sverige då, men icke sa nicke!
    Klockan nio störtade gänget in i huset, gav mig en lista på mer eller mindre logiska saker att packa och körde igång ett tidur. Därefter var det fullspäckat schema hela dagen och helt plötsligt var dagen liksom slut...! Roligt hade vi i alla fall :) Så glad att de verkligen funderat på vad som är Jag och lagt det på en nivå som jag kände mig bekväm med - det jobbigaste jag vet är att göra pinsamma saker offentligt och det slapp jag tack och lov. Vi höll pinsamheterna inom gruppen istället ;P

MIn hippiga dag:
    * Tipsrunda med sportfrågor som min blivande skrivit åt mig (Jag är det osportigaste som gått på denna jord...) Iklädd rosa spandexdräkt...
    * Bli inspelad som sportkommentator där jag fick kommentera diverse mysko bilder (10sek per bild!) på mig och min blivande
    * Champagnefrukost och komponerande av en låttext om hur jag och min blivande blev ett par. Fick dock inte veta till vilken låt...!
    * Motorcykeltur (Min blivande är frälst, jag är skeptisk... Men det var rätt kul!)
    * Vara huvudperson i ett fiktivt matlagningsprogram där jag försökte lära mina något mindre matlagningsintresserade vänner hur man gör sufflé. Med varierande resultat...
    * Stylades om till någon form av 80-talspingla med helvåfflat hår och konstigt nog lång finklänning. Fattar fortfarande inte varför, men tjejerna tyckte att det var hemskt kul.
    * Chokladprovning. Har aldrig ätit så många chokladpraliner så fort.
    * Middag och ett besök i ett spökhus.
    * Inspelning av den där låttexten som visade sig vara värsta pudelrockspowerballaden.

Pust! Blir helt andfådd av att bara skriva ner allt... ;)
    En härlig dag hur som helst!

Nu ser jag med spänning fram emot sambons svensexa. Han har varit vääääldigt insyltad i alla möjliga tokiga svensexeplaneringar tidigare, så han lär få en dag att minnas...! På gott och ont... hehe!

Har din blivande fått någon svensexa än?

• Gwennie

Oj, insåg just att mitt inlägg blev längre än planerat... Hoppas att du inte känner att jag snodde din tråd... Kände bara att jag kände som du! Är fortfarande lite exalterad över mina fina vänners insats :)

Svar på tråden Jag blev hippad i lördags :)