Hur hade ni reagerat?
Jag ska fatta mig kort...
Min blivande svärmor och jag har inte alltid samma åsiker och kan ibland hamna i diskussioner. Det är inte så att vi bråkar eller skriker på varanndra, men det är inte alltid den vänligaste tonen.
Hon är väligt speciell och kan vara otroligt provocerande, vilket jag inte är ensam om att tycka.
Nu sist vi var hos dem så visade jag en bild på den klänningen som jag funderar på att köpa till vårt bröllop. Jag har (om man nu får lov att säga det själv) vackra bröst och går ofta med urringnig. Något som min M2B älskar och tycker är vackert. Så klänningen jag ska ha är en halterneck klänning som är elegant men ganska djup nerringning. Alla jag har visat bilen för tycker att den är fantastisk (och mina vänner brukar vara ärliga när det gäller sånt).
Av svärmor får jag dock höra att en brud inte kan vara så utmanande och hon hintade till att det skulle vara otroligt slampigt att ha en sån klänning på sig.
Sedan tittade vi på klänningar till henne, och så säger hon att hon helst vill ha svart på sig. Hon har annars typ bara färgglada kläder....
Jag vet att jag inte borde bry mig, men nu gör jag det. Det gör mig ledsen att hon är så nedlåtande och att hon vill ha sorgens färg på sin enda sons bröllop!!
Hur hade ni tacklat detta?